به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تقارن هفته هلال‌احمر با اواخر ماه مبارک شبعان اظهار داشت: ماه شعبان علاوه بر اینکه دارای فضائل بسیاری است و دری برای ورود به ماه ضیافت الله به شمار می‌رود.
وی بابیان اینکه روزهای اواخر ماه شعبان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: اباصلت یکی از اصحاب امام هشتم، در جمعه آخر شعبان خدمت امام رضا علیه السلام ‌رسید که امام نیز صحبت‌هایی ازجمله تذکراتی برای روزهای باقی‌مانده ماه شعبان به وی دادند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) تصریح کرد: فرصت‌ها سرمایه‌های ارزشمند در حال سپری شدن هستند و افرادی که براثر غفلت از این سرمایه‌ها استفاده نمی‌کنند قطعاً حسرت آن را خواهند خورد.
وی به وظایف هلال‌احمر اشاره و عنوان کرد: وظیفه مهمی که بر عهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته‌شده است دارای خاستگاه انسانی و عاطفی بوده و آن خدمت به دیگران است.
آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: چشم امید داشتن افرادی که نیازمند کمک هستند وظایف هلال‌احمر را سنگین‌تر می‌کند و وقتی این وظایف به جنبه شرعی می‌رسد شرافت و عظمت آن بیشتر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی بن جعفر (ع) می‌فرماید خداوند مأمورانی در زمین دارد که کار آنان را خدمت کردن به حوائج مردم گذاشته است ازاین‌رو شما مأموران خداوند بر روی زمین هستید.
امام‌جمعه قم بهترین کار را شاد کردن دل مؤمن دانست و عنوان کرد: هنگامی‌که انسان به یک فرد نیازمند کمک می‌کند عمل آن نزد خداوند احب الاعمال قرار می‌گیرد بنابراین، جوهره خدمت به مردم غیر از وظیفه سازمانی که بر اساس نو دوستی و انسان‌دوستی بر عهده‌دارید وظیفه ای است که خداوند و اهل‌بیت (ع) از شما خواسته اند.
وی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری که توجه به نیروهایی جوان است گاهی به شکل سمبلیک و نمادین صورت می‌گیرد و گاهی واقعاً انجام می‌شود؛ البته هنگامی‌که بر جوان اعتماد می‌شود به دلیل نداشتن تجربه ممکن است کار در حد عالی انجام نشود اما مقام معظم رهبری تمام این امور را می‌داند و در این حال فرمودند که به جوانان اعتماد کنید. البته نقش افراد باتجربه مانند نقش اتاق فکر یا اندیشه‌ورزان است که باید به افراد جوان کمک کنند.
آیت‌الله سعیدی به موضوع نگاه هان پیشگیرانه اشاره و ادامه داد: اگر تدابیری ازجمله کلاس‌های آموزشی و … اندیشیده شود می‌تواند از آسیب‌های زیادی جلوگیری کند.
وی موضوع زیرساخت‌ها و فراهم کردن آن در هنگام مواجه‌شدن با بحران‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: برخی زیرساخت‌ها به لحاظ آماده نبودن و مشکل‌دار بودن خسارات جبران‌ناپذیری مانند از بین رفتن انسان‌ها را به وجود می‌آورد ازاین‌رو باید زیرساخت‌ها موردتوجه قرار گیرد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) اعتماد را یکی از سرمایه بسیار بزرگ و مهم دانست و عنوان کرد: اعتمادی که مردم به جمعیت هلال‌احمر دارند باید حفظ شود.(p1)