به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امروز آستان بانوی کرامت سلام‌الله علیها حال و هوای عجیبی دارد و وقتی پای در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها می‌گذارم با صفی طویل از نوجوانان و متولدین دهه هشتاد و اواخر ده هفتاد روبه‌رو می‌شوم که در صف ایستاده‌اند و آن‌چنان شور و شوقی دارند که اگر ندانی گمان می‌کنی در صف بیعت با علی بن ابیطالب علیه‌السلام و خاندان اهل‌بیت علیه‌السلام ایستاده‌اند

وقتی جلو رفتم و از این بیعت‌کنندگان با خاندان قرآن و عترت جویا شدم که در صف چه هستند، پاسخ دادند برای خدمت آمده‌اند و آمده‌اند که از حضرت بانو جواز و اذن خادمی بگیرند.

به آن‌ها می‌گویم برای خادمی بانو خیلی کوچک نیستید؟ درحالی‌که مشغول جلو کشیدن چادر و مرتب کردن ظاهر خود هستند پاسخ می‌دهند نه خدمت به حضرت معصومه سلام‌الله علیها شوق و ارادت می‌خواهد که ما داریم. راست می‌گویند شوق و ارادت را می‌توان از چشمان این دختران نوجوان خواند.

این بانوان کوچک آن‌چنان شیفته خدمت به بانوی کرامت هستند که وقتی با پاسخ منفی مصاحبه‌شوندگان و ارزیابان برای خدمت به برنامه ترتیل خوانی نوجوان «ایوان آیینه» آستان مقدس روبه‌رو می‌شود با چشمان اشک‌بار خود را به چادر ارزیابان و مصاحبه‌شوندگان آویزان کرده و خواهش و تمنا برای خدمت به آستان دارند.

بعضی از آن‌ها این‌چنین استدلال می‌کنند که تنها فرصت ما برای خدمت به بانو همین برنامه ترتیل خوانی نوجوانان است و این سهم هرچند که برای خدمت به بانو ناچیز است اما بهترین فرصت است تا در لباس خادمی آستان درآییم، نباید هیچ نوجوانی این فرصت را از دست بدهد بنابراین با خدمت ما در آستان موافقت کنید. اما به دلایل مختلف نمی‌توان تمامی نوجوانان مشتاق به خدمت بانو را پذیرفت.

خانم رحمانی، مسئول ارزیابی و مسئول خادمان نوجوان خواهر مراسم ترتیل خوانی نوجوانان برایمان از شوق بی‌نهایت دختران نوجوان برای خدمت به بانو می‌گوید و بیان می‌کند که باوجود توان جسمی کم و سن کم ما شاهد هستیم که حتی نوجوانان ۱۱ تا ۱۲ ساله نیز برای خادمی حضرت با چشمان اشک‌بار تمنا می‌کنند درحالی‌که تنها امکان‌پذیرش نوجوانان ۱۷ تا ۱۸ ساله برای این خدمت امکان‌پذیر است.

خانم رحمانی بیان می‌کند با دیدن شور شوق نوجوانان به آن‌ها بیان می‌کنیم که امکان جذب همه به‌عنوان خادم نیست اما به همه آن‌ها می‌گوییم که با عمل به دستورات دین شما بهترین خادم برای کریم‌ترین بانوی شهر قم هستید و با پایبندی به سیره فاطمی می‌توانید مشمول شفاعت و کرامت بانوی کریمه سلام‌الله علیها شوید.

کارشناس فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از فراخوان جذب خدام نوجوان برایمان می‌گوید و بیان می‌کند که باوجود تبلیغات کم در این زمینه تعداد زیادی نوجوانان ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ثبت‌نام کنندگان به حدی زیادی است که حتی مجبور هستند از توزیع برگه‌های ثبت‌نام خودداری کنند.

او می‌گوید خاک و گِل نوجوانان قمی و مقیم قم را بامحبت به خاندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها و ارادت به حضرت معصومه سلام‌الله علیها سرشته‌اند و این محبت در تمام طول سال در این نوجوانان نمود دارد.

او می‌گوید که این عشق و شکوه حضور مثال‌زدنی است و هرساله مردم ایران شاهد طواف نوجوانان قمی برگرد ضریح بانوی کرامت هستند و زمانی که دوربین شروع به چرخش کرده و محفل ترتیل خوانی آستان مقدس زیر ایوان آیینه و گنبد طلا آغاز می‌شود قلب هزاران نوجوان و هزاران ایرانی و مسلمان به آستان بانوی کرامت پر کشیده و میهمان حرم شده و همراه این نوجوانان به ملکوت پر می‌کشد و بوی بهشت می‌گیرد.

رحمانی خاطرنشان می‌کند در این محفل ترتیل خوانی در سال جاری ۵۰ نوجوان دختر به‌صورت روزانه مشارکت دارند و این محفل ترتیل خوانی با ترتیل خوانی نیم جز قرآن کریم از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برای نوجوانان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود