به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به معنای ماه مبارک رمضان،  اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به معنای سوزاندن ریشه گناهان است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه تلاوت قرآن است، افزود: تلاوت قرآن کریم باید احوال انسان ها را به بهترین حال تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه به رسالت تلاوت قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت تلاوت قرآن لذت بردن از تلاوت است تا بتوانیم در این ماه به دل و جان خود جلا ببخشیم.

وی انسان را موجود ابدی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه خداوند در قرآن کریم انسان را دارای سعادت ابدی می داند به همین دلیل باید راه تقرب به خداوند را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با اشاره به اینکه قرآن کریم نباید جزو تشریفات زندگی قرار گیرد، عنوان کرد: اگر قرآن کریم جزو تشریفات زندگی قرار گیرد  نمی توانیم راه رسیدن به خداوند را در پیش بگیرم.

وی فاصله گرفتن بین جوانان با قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: همه ما نسبت به قرآن کریم مقصر هستیم و تنها راه حل این مشکل وارد شدن فرامین قرآن کریم در زندگی ها است، همچنین لذت نبردن از تلاوت قرآن کریم یکی دیگر از مشکلاتی است که بین جوانان و قرآن کریم فاصله انداخته است و این مشکل فقط با بازگشت معصومانه به سوی قرآن کریم قابل حل است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید هنگامی که تمسک به اهل بیت (ع) و قرآن باهم باشد هرگز از راه خداوند دور نخواهید شد.

وی با بیان اینکه محبت های ظاهری موجب از بین رفتن اعتقادات می شود، ادامه داد: عده ای در جهان اسلام فقط به ظاهر قرآن توجه می کنند و همین امر موجب ایجاد توحشی مانند داعش، و آل سعود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به سبک تلاوت قرآنی اشاره و عنوان کرد: سبک تلاوت ما طبق الگوی معصومانه نیست، تلاوت معصومانه سبک و قانون خاصی ندارد، تلاوت به سبک امام زمان(عج) راه حل مشکل ما با قرآن است، از تمام عشق و محبتی که خداوند در دل ما قرار داده باید برای آشتی با قرآن استفاده کنیم، از این رو سبک تلاوت ما باید تلاوت عاشقانه و دلسپارانه باشد.(p1)