به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری امشب (چهارشنبه) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، با اشاره به برکات ماه رمضان، اظهار داشت: خداوند به برکت ماه رمضان در هر شب هزاران نفر را از آتش جهنم آزاد می کند، در شب و روز های جمعه این ماه نیز یک میلیون نفر را از آتش جهنم نجات می دهد و در شب و روز جمعه آخر ماه نیز به تعداد آزاد شدگان در این ماه بندگان خود را از آتش جهنم نجات می دهد.

وی با بیان اینکه برکات خاصی در سحرهای ماه رمضان وجود دارد، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید استغفار کردن یکی از برکات سحرگاه ماه رمضان است که موجب بخشیده شدن بسیاری از گناهان می شود.

استاد حوزه علمیه به دیگر برکات ماه رمضان اشاره و تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید صلوات فرستادن بر من ترازوی اعمال بد انسان را سبک می کند.

وی خاطرنشان کرد: گفتن ذکر لا اله الا الله، غیبت نکردن، اطعام فقرا و نیازمندان و نریختن آبروی مومن، از جمله اعمالی است که انسان های مومن در ماه مبارک رمضان انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری به پاداش تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: بهترين اعمال در شب ها و روزهاى ماه مبارك رمضان، تلاوت قرآن است، اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ويژه‏ اى برخوردار است.

وی ماه رمضان را یکی از الطاف خداوند دانست و بیان کرد: اگر انسان حقیقت روز قیامت و رستاخیز را درک کند بی شک به سمت خدایی شدن گام برمی دارد و به همین جهت همه انبیای الهی بعد از توصیه مردم به توحید، آنان را به یاد این روز بزرگ می انداختند.