به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم احیای نخستین شب قدر همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امام علی علیه‌السلام از یکشنبه‌شب تا ساعت بامداد روز دوشنبه با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر در صحن‌ها و شبستان‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

بر اساس این گزارش، قرائت دعای جوشن کبیر و مدیحه‌سرایی توسط سید علی حسینی‌نژاد از دیگر برنامه‌های مراسم نخستین شب قدر بوده است.

همچنین، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بهره‌برداری از شب‌های قدر را نیازمند آماده‌سازی قلب انسان دانست و اظهار کرد: رفتار و گفتار انسان متأثر از وضعیت روحی و درونی انسان است به همین علت اصلاح و آسیب‌زدایی روح و قلب باید مورد توجه قرار گیرد؛ پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه همه ما را به این امر مهم دعوت کردند.

وی با بیان اینکه آفت‌زدایی از قلب نیازمند توجه به آموزه‌های قرآن کریم است، تصریح کرد: اعتقاد قلبی مؤمن این است که انسان به برکت محبت به اهل‌بیت(ع) به خداوند متعال نزدیک می‌شود، فرد مؤمن به صورت متقابل برابر دشمنان این خاندان نیز ایستادگی لازم را خواهد داشت.

در پایان این مراسم، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در جوار حرم مطهر بانوی کرامت، قرآن به سرگرفته و به ائمه اطهار(ع) متوسل شدند.

گفتنی است، زائران و مجاوران حرم مطهر علاوه بر صحن‌ها و شبستان‌ها در خیابان‌ها و اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز حضور پرشوری داشتند.(p1)