به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی‌اصغر شعایی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری آیین ترتیل خوانی در حرم مطهر (س) اظهار داشت: یکی از فعالیت های فرهنگی مطلوب بعد از انقلاب، گسترش فرهنگ ترتیل خوانی قرآن کریم در کشور است.

وی بابیان اینکه آیین ترتیل خوانی موجب انس گرفتن مردم با قرآن کریم می‌شود، افزود: برخی افراد تهمت‌هایی مانند مانوس نبودن شیعیان با قرآن کریم می زنند، بنابراین برگزاری چنین آیین‌هایی سبب دفع توطئه علیه شیعیان می‌شود.

قاری برجسته قرآن کریم تأثیر آیین ترتیل خوانی در جامعه را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ترتیل خوانی ازنظر فردی و اجتماعی آثار بسزایی در جامعه به‌ویژه در خانواده‌ها می‌گذارد، شور و اشتیاقی که در آیین ترتیل قرآن کریم وجود دارد موجب می‌شود تا جوانان به آموزش قرآن روی‌آورند.

وی گستردگی آیین ترتیل خوانی در کشور را بسیار مهم و دارای اهمیت دانست و عنوان کرد: آیین ترتیل خوانی موجب برطرف شدن مشکلاتی از قبیل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و قرائت قرآن می‌شود.

شعایی به بازتاب رسانه‌ای آیین ترتیل خوانی اشاره و تصریح کرد: بازتاب رسانه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی از عوامل گسترش فرهنگ انس با قرآن نه‌تنها در ایران بلکه در جهان است.

وی بابیان اینکه آیین ترتیل خوانی می‌تواند ظرفیت‌های شیعه را در جهان به نمایش بگذارد، خاطرنشان کرد: در جهان افراد بسیاری در عرصه ترتیل خوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند که دوست دارند به سطح کیفی آن بیفزایند، ازاین‌رو آیین ترتیل می‌تواند به ارتفاع سطح کیفی ترتیل خوانی مردم جهان نیز کمک می‌کند.(t1)