به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پرویز درخشان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) و امام‌جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر (س) برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد، اظهار داشت: بانک باید سپرده‌های خورد را جمع کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان بگذارد تا افراد بتوانند با تسهیلاتی که گرفته‌اند به تولید و فعالیت بپردازند.

وی افزود: در سه سال اخیر حدود ۴۰ هزار ۴۱۹ فقره تسهیلات به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد تومان به مشتریان پرداخت‌شده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم بابیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری برداشته‌شده است، تصریح کرد: حدود هزار و ۱۳۷ فقره تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی به افرادی که از سوی سپاه پاسداران معرفی ‌شده‌اند تسهیلات پرداخت‌شده است درواقع حدود ۹۵ درصد اشتغال‌زایی در این بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه‌ای که در اختیار بانک مهر اقتصاد گذاشته‌شده است، صد درصد تسهیلات به افراد پرداخت‌شده است.

درخشان به بخش کارت اعتباری در راستای حمایت از کالای ایرانی اشاره و عنوان کرد: طرحی دیگر در راستای ایجاد اشتغال با کارخانه اسنوا برگزارشده است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این کارخانه کمک شده تا بخش لوازم برقی آن راه‌اندازی شود و ایجاد اشتغال کند.

وی طرح حمایت از کالای ایرانی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: تسهیلات خرید کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید ملی تا سقف ۳۰ میلیون تومان به مشتریان تعلق می‌گیرد که حدود هزار و چهار فقره پرداخت‌شده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم با اشاره به اینکه بانک به دنبال ملک‌داری و بنگاه‌داری نیست، تصریح کرد: به دنبال بهانه‌های مختلف هستیم تا با اجرای طرح‌ها در مناسبت‌های مختلف وجه التزام مشتریان را ببخشیم، در سال گذشته وجه التزام پنج هزار و ۳۷۹ فقره تسهیلات از مشتریان بخشیده شده است.

وی به دیگر فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد اشاره و عنوان کرد: برای جلوگیری از وجود ریز گردها ۱۸۰ هکتار از بیابان‌های خوزستان را درخت‌کاری کرده‌ایم.

درخشان آسیب‌های بانک داری را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: برخی افراد تسهیلاتی را از بانک دریافت کرده‌اند که برای ضمانت ملک خود را درگرو بانک گذاشته‌اند اما اکنون باوجود رکود مسکن تمایلی به بازپرداخت ندارند به همین علت می‌گویند که ملک را مصادره کنید.

وی ادامه داد: دیدگاه مقامات قضایی چنین است که بانک‌ها ثروتمند هستند و خون مردم را در شیشه می‌کنند به همین دلیل بحث‌های زیادی مطرح شد که حوزه و دانشگاه در این موضوع ورود کنند تا کلاس‌های آموزشی بانکداری برقرار شود تا نظرات پیرامون بانک داری عوض شود و مردم توجیه شوند.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان قم با تأکید بر اینکه بانک‌ها به‌عنوان مجری هستند و اگر اشکالی هم وجود دارد باید در شورای نگهبان و مجلس حل شود، ابراز کرد: از سال ۹۰ تاکنون با شرایطی که دولت ایجاد کرده است هیچ سودی نداشته‌ایم.