به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

در رده سنی کودک چهار تا ۱۱ سال کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام و در رده سنی نوجوان ۱۱ تا ۱۷ سال کتاب‌های «مسافر هشتم» با محوریت سیره امام رضا علیه‌السلام و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع هجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال ۱۷ سال به بالا این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با محوریت معرفی امام رضا علیه‌السلام، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع زندگانی امام رضا علیه‌السلام و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور همه اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند و یا پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

شرکت‌کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال باید یکی از منابع معرفی شده را انتخاب و به سؤالات آن پاسخ دهند و پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی دو، سه، چهار، پنج نفره و بیشتر تکمیل و به دبیرخانه ارسال شود و ارائه مشخصات فردی از جمله مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه در پاسخنامه الزامی است.

همچنین کودکان نیز می‌توانند با دو روش تصویرسازی یا نقاشی از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک و ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب‌ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت‌کنندگان در این مسابقه شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور تحویل دهند تا داوری آثار از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز و اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت هم‌زمان با دهه اول شهریورماه با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار شود.

لازم به ذکر است، ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی را نیز دریافت می‌کنند و علاوه بر این، هشت جایزه ویژه به هشت برگزیده بخش خانوادگی اهدا می‌شود.

در هفتمین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۶ نیز ۶ عنوان کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان» و «بزرگسال» معرفی شد که با حضور ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ شرکت‌کننده، مشارکت چشمگیری در میان مسابقات کتابخوانی کشور و رشد ۲۶۰ درصدی نسبت به دوره گذشته را ثبت کرد.(p1)