به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه آستان مقدس برای برگزاری دهه کرامت برنامه‌های مطلوبی را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ظرفیت‌های خود برای مشارکت در اجرای این برنامه‌ها استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار جشنواره ملی سرود رضوی با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود، اضافه کرد: تاکنون ۱۳۰ اثر فقط در بخش برادران از سراسر کشور با موضوع حضرت معصومه و امام رضا علیهماالسلام به دبیرخانه رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اختصاص بخش ویژه جشنواره سرود رضوی به مباحث مرتبط با نماز یاد کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

وی به دیدار شاعران برجسته استان قم با تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در دهه کرامت از ظرفیت هنرمندان مختلف برای ترویج فرهنگ رضوی و فاطمی استفاده خواهد شد.

همچنین، قائم مقام شهردار قم نیز به‌عنوان دیگر عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت استان قم مطرح کرد: شهرداری در قالب هشت ستاد اجرایی در مناطق هشت‌گانه و ۱۰ کمیته فرعی در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده تا بتواند در دهه کرامت خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهد.

ابراهیم معتمدی با بیان اینکه امسال نیز بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پروژه‌های بزرگ شهری، منطقه‌ای و محلی به مناسبت دهه کرامت افتتاح می‌شود.

وی از اهتمام سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف در دهه کرامت یاد کرد و گفت: جمع‌آوری متدکیان و برخورد با ناهنجاری‌ها نیز امسال بهتر از سال گذشته دنبال می‌شود.(p2)