به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از نکات مهم در هر کار و برنامه‌ای این است که افراد از حد و حدود آگاه باشند چراکه اگر افراد بدون توجه به این حدود، فراتر از وظیفه خود عمل کنند درگیر منکرات شده‌اند، هر چند استثنائات محفوظ است.

وی اضافه کرد: ولایت رهبر انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلف و شئون خاص است اما ایشان به شیوه خاصی با مجموعه‌ها و افراد مختلف برخورد می‌کنند، برخی در هر عرصه‌ای از رهبری انتظارات خاص دارند اما ایشان مباحث را به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ارجاع می‌دهند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه رفتار و گفتار رهبری الگو و سرمشق مطلوبی برای همگان است، گفت: باید بدانیم که هر مجموعه و فرد باید به رسالت خاص خود عمل کند.

وی از مشخص بودن تعاریف امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: باید به تفاسیر امر به معروف و نهی از منکر به صورت جامع توجه داشته باشیم و این تفاسیر را به زیر مجموعه‌های خود منتقل کنیم.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه باید به جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در قانون توجه داشته باشیم، تصریح کرد: ما نسبت به بسیاری از مسائل دلسوز هستیم اما هر مجموعه‌ای از جمله این ستاد باید در چارچوب قانون عمل کند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام در امور مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: افراد باید از امور فردی پرهیز کنند و به دنبال پرداختن به مسائل کلی با راهکارهای اجرایی مطلوب باشند.(p1)