به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات فرهنگی بسیاری در دهه کرامت صورت گرفته است، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی فرهنگی است که مجموعه‌های مختلف برای بهره‌برداری از آن تلاش می‌کنند.

وی از دهه کرامت به‌عنوان فرصتی برای افزایش نشاط و شادابی جامعه یاد کرد و افزود: ما باید زمینه شادابی جامعه را با حفظ اصول و ارزش‌ها فراهم آوریم.

معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: این آستان مقدس به عنوان عضو اصلی شورای دهه کرامت کشور و مسئول محتوایی این شورا با برگزاری جلسات و هماهنگی‌هایی که داشته است ۲۵۶ برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار نیروی انسانی در دهه کرامت در قالب شیفت‌های چهارگانه به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمت‌رسانی می‌کنند، مطرح کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دهه کرامت از ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به برگزاری اجتماع خادمان آستان‌های مقدس در عصر روز ۲۳ تیرماه عنوان کرد: آیین تعویض پرچم و نقاره‌خوانی نیز از دیگر برنامه‌های آن روز خواهد بود.

وی ادامه داد: مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت، افتتاحیه دومین جشنواره مردمی کرامت و آغاز جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام صبح روز ۲۴ تیرماه هم‌زمان با روز میلاد بانوی کرامت با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و مراجع تقلید در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری اجتماعی مردمی در عصر روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با حضور زائران و مجاوران و محوریت هیئت‌های مذهبی یاد کرد و گفت: در روز میلاد دسته‌شادی خواهران و همایش «در پناه بانو» دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دهه کرامت برنامه‌های معارفی در قالب ۱۳۲ منبر و محفل برگزار می‌شود، مطرح کرد: تقدیر از دختران نمونه در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در ۲۳ تیرماه، همایش «ایوان آیینه» با حضور نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی از برگزاری شب شعر کرامت در ۲۵ تیرماه یاد کرد و گفت: محفل انس با قرآن کریم به صورت ویژه طی این دهه دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های همراهی طی دهه کرامت در صحن جامع فاطمی مطرح کرد: این جشن‌های خانوادگی در ۱۱ نقطه از شهر مقدس قم و در ۱۱ استان دیگر نیز اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت شخصیت‌شناسی، آیین خطبه‌خوانی با حضور اقشار مختلف، برپایی نمایشگاه فرهنگی بهشت بانو و ایستگاه‌های صلواتی در دهه کرامت یاد کرد و گفت: فراخوان خادمان افتخاری حرم مطهر در ۱۷ رده شغلی اعلام می‌شود تا افراد هنگام اشتغال خود به بانوی کرامت خدمت کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ نفر از حافظان قرآن کریم مورد تجلیل قرار می‌گیرند، تصریح کرد: آثار تولیدی آستان مقدس از جمله نسخه نهایی زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آلبوم خواهر خورشید، سرود قبله حاجات و آلبوم صحن مجاور می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی به میزبانی از زائران بین‌المللی، اعزام سفیران کریمه به استان‌های مختلف و کشورهای دیگر و برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: امسال شعار محوری «خدمت کریمانه به رسم اهل‌بیت(ع)» به عنوان شعار دهه کرامت انتخاب شده است.(p1)