به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ویژه برنامه‌های سفیران کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام در قالب جشنواره مردمی کرامت در استان تهران از تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری آغاز و تا ۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ویژه برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت در شهرستان‌های شهریار، ورامین، اسلامشهر، واوان، بهارستان و برخی دیگر از شهرستان‌های استان و در مناطق مختلف شهر تهران نیز در حال برگزاری است.

اجرای این ویژه برنامه‌ها در استان تهران تأثیر بسزایی در روحیه معنوی مردم بالأخص کودکان، جوانان و سالخوردگان داشته است. برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام دهه کرامت در نقاط مختلف تهران برپا و اجرا می‌شود.

همچنین با هماهنگی سرای محلات و خانه‌های فرهنگ، کاروانهای مردمی با کاروان سفیران کریمه همراه شدند.

کاروان سفیران کریمه از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با خانواده‌های  ۴۷ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم دیدار کردند.

لازم به ذکر است برگزاری مسابقات، هدیه به دختران و پسران با نام‌های معصومه و رضا و برپایی ۷ نمایشگاه در سطح استان و توزیع اقلام فرهنگی در بین بازدیدکنندگان از دیگر برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت در استان تهران بود.

بر اساس این گزارش در ویژه برنامه‌ای که در سازمان بسیج صداوسیما تهران برگزار شد و از محجبه های صنفی (بانوان محجبه صداوسیما) تقدیر و به آنها هدایایی تقدیم شد.

در اولین همایش دختران شهدای مدافع حرم که در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی فاطمه الزهرا (س) برگزار شد از دختران شهدای مدافع حرم تقدیر و نگین‌های متبرک آستانه مقدسه به ایشان اهدا گردید که تعداد ۲۵ جلد قرآن کریم اهدایی آستانه مقدسه به پدران و مادران شهدا اهدا شد.

خادمان کریمه اهل بیت (ع) برای عیادت در بیمارستان‌های بعثت و فیروزآبادی حاضر و متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را به بیماران هدیه کردند.

بوستان خیام منطقه ۱۳ تهران مقصد دیگر کاروان سفیران کریمه اهل بیت علیهم‌السلام بود که از سوی جشنواره مردمی کرامت برنامه‌های ویژه کودکان و پرسش و پاسخ برای بازدیدکنندگان از برنامه‌های سفیران کریمه اهل بیت (ع) در این بوستان برگزار شد.

همچنین حضور در مساجد، از ویژه برنامه‌های سفیران بود که با استقبال ویژه نمازگزاران و معتمدین محلات مواجه گردید؛ بر این اساس مساجد بزرگ تهران مانند مسجد صاحب الزمان (عج) واقع در خیابان خوش، مسجد پیامبراعظم (ص) واقع در خیابان سعادت‌آباد؛ مسجد النبی (ص) تهرانپارس، مسجد الرسول (ص) اسلامشهر، مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) جنت‌آباد و ستارخان و بسیاری از مساجد دیگر تهران در این ایام پذیرای سفیران کریمه اهل بیت (ع) بودند.

از دیگر برنامه‌های مهم سفیران اجرای ویژه‌برنامه‌هایی بود که در بقاع متبرکه و امامزادگان مانند امامزاده صالح (ع) در شمیران، امامزاده جعفر (ع) در پیشوای ورامین، امامزاده عقیل (ع) در اسلامشهر اجرا گردید.

حوزه‌های علمیه نیز امسال در دهه کرامت میزبان کاروان سفیران بودند آیت‌الله جلالی خمینی در مراسم ویژه حوزه علمیه شرق تهران از حضور سفیران در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تقدیر کرد.

همچنین حوزه علمیه فاطمیه (س) چیذر امسال میزبان سفیران کریمه س بود.

لازم به ذکر است مجموعه‌های مردمی بسیج و سپاه در اجرای تمامی این برنامه‌ها همگام با کاروان سفیران کریمه در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده حضور فعال داشتند.

خاطرنشان می‌شود فعالیت‌های جشنواره مردمی کرامت در تهران تا تاریخ ۵ مرداد ماه از سوی جشنواره مردمی کرامت و با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ادامه دارد.(g3)