به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی امروز در آیین تقدیر از برگزیدگان مسابقات ورزشی حرم مطهر که در مجموعه ورزشی این آستان قدسی برگزار شد به سالروز میلاد امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: سیره امام رضا علیه‌السلام دقیق، ظریف و درس‌آموز است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که یکی از نکات زیبا در سیره رضوی در گفتار ایشان با دیگران بود، ابراز داشت: مأمون عباسی نقل کرده است که ندیدم امام رضا علیه‌السلام حرف کسی را قطع کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی به دوران ولی عهدی امام که از سوی مأمون عباسی تحمیل شد اشاره کرد و گفت: بزرگواری و بخشندگی امام رضا علیه‌السلام یکی از برجستگی‌های سیره رضوی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به‌ضرورت پهلوانی در اخلاق ورزشی اشاره کرد و گفت: پهلوان زیستن لازمه ورزش است چراکه حریم‌شکنی از حدود اخلاق ورزشی از ورزشکار یک زورگو خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی با اشاره به این‌که ورزش دو ساحت پهلوانی و قهرمانی دارد، عنوان داشت: در اخلاق اسلامی و الگوی اسلامی ورزش پهلوانی اولویت مهم یک ورزشکار است.

وی ادامه داد: مروت در رفتار و گفتار یکی از ویژگی‌های پهلوانان ورزشکار است؛ بر این اساس عفت کلام یکی از نشانه‌های پهلوانی است.(p1)