به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در سلسله نشست‌های درس اخلاق مدیران حرم مطهر که در سالن امام خامنه‌ای واقع در بالکن صحن صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم سلب کرامت از انسان گاهی نشأت گرفته از گناهان خود افراد است، اظهار کرد: اصل کرامت را خداوند متعال به انسان‌ها اختصاص داده که این کرامت بر اساس عملکرد افراد قابل ارتقاست.

وی با بیان اینکه هر انسانی در حفظ کرامت الهی رسالت مشخصی بر عهده دارد، اضافه کرد: انسان باید کاری کند که حرمت شخصیت خود را از بین نبرد و اگر فردی متوجه جایگاه خود نزد خداوند متعال باشد دیگر درگیر شهوات و مادیات دنیا نخواهد بود.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: برخی در فضای مجازی بی‌حیا هستند و همه دارایی خود و مردم را به نمایش می‌گذارند، این افراد مشرکینی در لباس مسلمان هستند که کرامت خود را به حراج گذاشته‌اند، افرادی هم در داخل هستند که اسرار نظام اسلامی را به خارج از کشور منتقل کردند آن‌ها هیچ کرامتی را برای خود نظر نگرفته و خائن به نظام هستند.

وی تکریم ارباب رجوع و زائران را از جمله وظایف ریشه‌ای و قرآنی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت دانست و گفت: فردی که وارد حرم مطهر می‌شود دارای یک شخصیت ویژه است به همین علت باید به جایگاه و شخصیت او توجه لازم را داشته باشیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اکرام کردن دیگران به معنای زیرپا گذاشتن مقررات و تخلف از قانون نیست، مطرح کرد: گاهی انجام دادن برخی از کارها نادرست است به همین علت باید مراقب باشیم که به علت طرفداری از افراد نسبت به قوانین بی‌توجهی نباشیم.

امام‌جمعه قم یادآور شد: اکنون درحال تلاش هستیم تا با استفاده از راهکارهای قانونی، مقررات و برخی ضوابط دست‌وپاگیر برای زائران را در آستان مقدس قم کاهش دهیم.