به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به مناسبت فرارسیدن ایام عید قربان و غدیر طرح قربانی و اطعام مشارکتی از سوی حرم مطهر اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش طرح قربانی مشارکتی روز عید قربان امسال برای سومین سال از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و با نظارت آیت‌الله سعیدی انجام می‌شود.

 هزینه هر قربانی گوسفند ۹۰۰ هزار تومان و هر شتر ۹ میلیون تومان اعلام‌شده است؛ بر این اساس مؤمنانی که برای روز عید قربان نذر قربانی دارند می‌توانند بر اساس میزان توان مالی خود (به هر میزان) در قربانی مشارکتی حرم مطهر مشارکت کنند.

قربانی از صبح روز عید قربان تا غروب انجام خواهد شد و توزیع گوشت قربانی  بر اساس نذر اعلام‌شده (نذر کننده) از سوی هریک از مشارکت‌کنندگان خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود سال گذشته بیش از ۳۳۰ رأس گوسفند به‌صورت مشارکتی قربانی و برای امسال قربانی بیش از ۸۰۰ رأس پیش‌بینی می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نذر مشارکتی به دفاتر نذورات حرم مطهر مراجعه و یا از طریق سامانه تلفنی *۷۴۱*۲۵۱# و یا به آدرس سامانه نذری حرم مطهر به آدرس اینترنتی https://nazr.amfm.ir اقدام نمایند.

لازم به ذکر است اطعام فقرا در روز عید غدیر از سوی حرم مطهر در طرح مشارکتی در مناطق شهری و برون‌شهری قم انجام خواهد شد که پیش‌بینی‌شده است ۳۵ تا ۵۰ هزار پرس غذای نذری بین محرومین و فقرا توزیع شود.(t1)