به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب و فضلای مدرسه امام خمینی(ره) ارومیه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام هادی علیه‌السلام به جریان امامت ایشان در سنین کودکی اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۲۴ سوره انعام فرموده است «وَإِذَا جَاءَتْهُمْ آيَةٌ قَالُوا لَنْ نُؤْمِنَ حَتَّى نفتی مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللَّهِ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُوا صَغَارٌ عِنْدَ اللَّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُوا يَمْكُرُونَ؛ و چون آیتی برای هدایت آن‌ها آمد گفتند: ما ایمان نیاوریم تا مانند آنچه به رسولان خدا داده شد به ما نیز داده شود. خدا بهتر می‌داند که در کجا رسالت خود را مقرر دارد. به‌زودی مجرمان را خدا خوار سازد و عذابی سخت به‌واسطه مکری که می‌اندیشیدند بر آنان فرو فرستد.»

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که در جریان غدیر معاندان شبهه امامت امام علی علیه‌السلام در سنین جوانی را بین عموم مردم مطرح و اقدام به عوام‌فریبی کردند، عنوان کرد: مرور تاریخ به ما می‌آموزد که حسادت و کینه‌توزی نسبت به ساحت امیرالمؤمنین علیه‌السلام زمینه چنین اقدامی شد.

وی با تأکید بر این‌که تأمین منافع شخصی معاندان جریان غدیر ضربه مهلکی را بر پیکره بشریت وارد ساخت، ابراز کرد: در جهان خلقت همه اعمال بازتاب‌هایی دارند؛ بر این اساس در نصوص ثقلین برای عاملان جریان غصب ولایت عواقب سخت اخروی تا روز قیامت بیان‌شده است.

آیت‌الله سعیدی اعمال خیر مؤمن را نتیجه اخلاص نسل‌های پیشین جامعه اسلامی دانست و گفت: باید توجه داشت که در اسلوب و منظومه جامعه اسلامی مردم نقش محوری دارند، بر این اساس اگر همراهی جاهلانه مردم با جریان غصب ولایت پس از واقعه غدیر نبود، چنین ضرر بزرگی به تاریخ بشریت وارد نمی‌شد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که دشمن با عوام‌فریبی به دنبال غصب حقوق الهی ملت‌هاست، گفت: دشمن برای مشتبه شدن حقیقت در چشم مردم سرمایه‌گذاری می‌کند تا با عوام‌فریبی به تأمین منافع خود بپردازد چنانکه این تجربه در جریان پس از غدیر اتفاق افتاد.

آیت‌الله سعیدی نصب امام معصوم از سوی خداوند متعال را عاری از زمینه‌های مادی توصیف کرد و گفت: امام معصوم می‌تواند در دوران کودکی به مقام ولایت برسد؛ چنانکه قرآن کریم در جریان تولد حضرت عیسی(ع) گواه داده است که حضرت در دوران نوزادی سخن گفت و بر رسالت و پیامبری خود گواه داد.

وی ادامه داد: قرآن کریم چنین جریانی را برای دوران کودکی حضرت یحیی(ع) بیان فرموده است و این آموزه‌های قرآنی نشان می‌دهد شبهه دشمن پس از جریان غدیر برای عوام‌فریبی بود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تصریح بر این‌که دشمنان اهل‌بیت(ع) همیشه از راه‌های عوام‌فریبانه وارد تقابل جنگ نرم می‌شوند، گفت: در چنین معادله‌ای نقش مردم نقشی تعیین‌کننده است.

آیت‌الله سعیدی تلاش با اخلاص در راه خدا را بزرگ‌ترین سرمایه انسان متقی دانست و عنوان کرد: اگر تلاش‌ها در مسیر خدا و برای خدا باشد؛ خداوند متعال به آن برکت داده و زمینه تحولات عظیمی خواهد شد چنانکه تجربه انقلابی به ما می‌آموزد امام راحل و رهبری معظم انقلاب چنین سیره‌ای را به ملت شریف ایران آموختند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام حسن رحیمی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در گزارشی به تعداد طلاب این مدرسه اشاره کرد و گفت: تعداد ۷۰ نفر طلبه فعال در این مدرسه از یک الی ۹ مشغول به تحصیل هستند که با توجه به شرایط منطقه خود، رسالت‌های مهمی را بر عهده دارند.