به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی از برگزاری نخستین کمیسیون تبلیغ و ترویج در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یاد کرد و افزود: طرح بازآموزی قرائت قرآن کریم ویژه معلمان و تعلیم و ترویج آموزه‌های قرآنی با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ناتوانی دانش‌آموزان در روخوانی قرآن کریم به دنبال تقویت داشته‌های علمی و تجربی ۴۰۰ معلم هستیم، عنوان کرد: مربیان این طرح با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تامین می‌شود و شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز از نظر مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته علمی به‌منظور بررسی روش‌های آموزش قرآن کریم در مدارس یکی دیگر از دستاوردهای کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم است.

وی با تاکید بر اینکه نظرات دستگاه‌ها در مورد سند راهبردی فرهنگ قرآنی استان قم گرفته شده است، مطرح کرد: کلیات این سند مورد تایید قرار گرفته و به‌عنوان مبنای تامین اعتبار شورا بر اساس ظرفیت‌ها تدوین شده است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه بیش از ۹۰ مؤسسه آموزش عمومی، ۳۳ مجموعه تخصصی، ۱۷ مرکز پژوهشی و ۴۱ مؤسسه فرهنگی با رویکرد قرآنی در استان قم فعالیت دارند، گفت: استان قم دارای ۵۰۰ قاری استانی، بیش از ۲۰۰ قاری کشوری، هشت قاری بین‌المللی و ۵۹۵ نفر حافظ کل قرآن کریم است.

وی بر لزوم ارائه آمارهای دقیق در سند راهبردی فرهنگ قرآنی استان قم تاکید کرد و ادامه داد: ۳۳ پژوهشگر قرآنی، ۲۰۰ داور قرآنی و ۱۰۰ محفل قرآنی در استان قم فعالیت دارند.