به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی شب گذشته در همایش مشق عشق که در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد با اشاره به مقام رفیع شهدا در آیات قرآن کریم اظهار داشت: شهدا به ویژه شهدای نوجوان با الگوبرداری از قیام حسینی و در سایه قرآن کریم به این مقام رفیع دست یافته اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شهدای نوجوان را ادامه دهنده راه حضرت اسماعیل علیه السلام و حضرت قاسم علیه السلام دانست، افزود: حضرت اسماعیل علیه السلام در سن ۱۳سالگی امر خداوند را لبیک گفتند و امروز محل دفن ایشان همان محلی است که حجاج طواف نیم دایره را انجام می دهند و حضرت رسول اکرم(ص) همواره در مراسم حج نسبت به انجام طواف در این محل توجه ویژه ای داشتند.
آیت الله سعیدی تصریح کرد: حضرت قاسم علیه السلام در کربلا و در سن کم با لبیک گفتن به امام حسین علیه السلام به خوبی راه حضرت اسماعیل را ادامه داده و شهادت را بهترین سرانجام برای خود و گواراتر از عسل بیان کرده و در دفاع از حق به مقام شهادت رسیدند.
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حضرت اسماعیل و حضرت قاسم علیهماالسلام بهترین سرمشق برای شهدای نوجوان و نوجوانان در طول تاریخ هستند، ادامه داد: عشق و دلدادگی شهدای نوجوان به قیام امام حسین علیه السلام آنها را به شخصیت های مهم و تاریخ ساز مبدل کرد.
وی افزود: شهید فهمیده نیز با الگوبرداری از شهدای کربلا به درجه ای رسید که امام خمینی این شهید نوجوان را رهبر امت اسلام خطاب کردند.
آیت الله سعیدی با اشاره به رشادت‌های شهید مرحمت بالا زاده یادآور شد: شهید مرحمت بالا زاده شهیدی است که در سن ۱۱سالگی حکم جهادش را از دستان رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.(p2)