به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همزمان با دهه اول محرم حلقه‌های معرفتی مرتبط با مباحث عاشورا و قیام حسینی به‌صورت ثابت در دو نوبت صبح و عصر در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر ویژه خواهران برگزارمی‌شود.

«زنان عاشورایی»، «جلوه‌هایی از حیات حسینی»، «رازهای عاشورا، رمز ظهور» و «محرم و خودسازی» از مباحثی بود که در روز شنبه و یکشنبه با سخنرانی خانم‌ها مجیدی، جعفری موحد، سلطانی پور و خانم خراسانی در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار شد.

حلقه‌های معرفتی «نقش دعا در زندگی انسان»، «نقش ایثار و شهادت در تداوم اسلام» و بیان احکام مطهرات با سخنرانی خانم‌ها قاسمی، حیدری مجد و خانم محامی از برنامه‌هایی بود که در روز دوشنبه و در آستانه آغاز ماه محرم‌الحرام در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر برای بانوان مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

همچنین همزمان با نخستین روز ماه محرم‌الحرام در نوبت صبح حلقه معرفتی «برکات وجودی امام حسین علیه‌السلام در عالم هستی» با سخنرانی خانم فخر روحانی برگزار شد و در نوبت عصر نیز خانم زنجانی سخنرانی حلقه معرفتی «جلوه‌های توحید درحرکت عاشورا» را بر عهده داشت.

حلقه معرفتی «نقش تغذیه در سعادت و شقاوت انسان از دیدگاه امام حسین علیه‌السلام» نیز در روز چهارشنبه در نوبت صبح با سخنرانی خانم خدایی از اساتید حوزه علمیه خواهران برای بانوان برگزار می‌شود.

در حلقه معرفتی نوبت عصر روز چهارشنبه نیز «برکات وجودی امام حسین علیه‌السلام در عالم هستی» با سخنرانی خانم فخر روحانی تبیین خواهد شد.

در سومین روز از ماه محرم مصادف با روز پنجشنبه «حلقه معرفتی سبک زندگی حسینی» با سخنرانی خانم شاه جعفری برای بانوان برپا می‌شود و پایان‌بخش برنامه‌های معارفی روز پنجشنبه حلقه معرفتی «برکات وجودی امام حسین علیه‌السلام در عالم هستی» با سخنرانی خانم فخر روحانی خواهد بود.

لازم به ذکر است، برنامه حزب خوانی قرآن کریم نیز در ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر برای بانوان اجرا خواهد شد.(t1)