به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان در هر نقطه از جهان که زندگی می‌کند باید یک سری قوانین و مقرار ت را رعایت کند تا نظم زندگی اجتماعی در جوامع بشری مختل نشود، گفت: آزادى براى گناه، تفکر قوم لوط است؛ زیرا در زندگی اجتماعی اگر قرار باشد هر کسی مطابق میل خود رفتار کند زندگی در اجتماع غیر ممکن خواهد شد.

وی افزود: تغییر مسیر ازدواج، به هم‏جنس ‏بازى، و تغییر قانون خلقت، سبب تغییر باران رحمت به باران عذاب مى شود و همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده برای انسان در دنیا نعمات زیادی از حلال و طیب خلق شده که انسان می‌تواند از آن استفاده کند و هیچ مانعی برای استفاده از این نعمات وجود ندارد اما از آن جایی که انسان ناسپاس و لجوج است به طرف گناه می رود

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه خداوند به برکت ایمان قلب های مؤمنان را استوار می کند، ادامه داد: دشمن هر قدر بزرگ باشد، از مؤمنان هراس و وحشت دارد زیرا دشمن اعتقادی به معاد نداشته و به دشت از مرگ و نیستی هراسان است.

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کیست که خداوند را قرض دهد و خداوند آن قرض را برایش دو برابر کرده باز می گرداند، افزود: بر همین اساس آنچه را انسان در راه خدا هزینه کند باقی است و آنچه را در دنیا مصرف کند بدون اینکه مصرف الهی داشته باشد فانی و از بین رفتنی است.

وی با اشاره به اینکه شعار مستکبران این است که هر چه را من نمى‏شناسم، پس وجود ندارد، گفت: آنچه سبب گمراهی این گروه شده است همین نگرش و تفکر بوده و انسانی که از مسیر چنین تفکری خارج شود به خدا پرستی و شناخت خداوند نائل می شود.

استاد حوزه علیمه قم با تأکید بر اینکه هنگام انفاق و بخشش دست و دل عده‌ای افراد می لرزند، تصریح کرد: اگر بدانیم که رزق از طرف خداست، انفاق براى ما آسان مى شود.

وی افزود: مؤمن آخرت را با با جدیت دنبال می‌کند هر چند که از یاد دنیا نیز غافل نبوده و دنیا را مزرعه ای برای آخرت و رسیدن به کمال الهی قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ثروت زمانی برای انسان مفید است که بتواند او را به بندگی خدا برساند بنابراین ثروتى که انسان، آن را از جانب خدا و براى او نداند، او را به کفر مى‏ رساند و موجب خسران بندگان می شود.

خانم رانی زنجانی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم مسؤولیت پرورش فرزندان را به زن داده و مرد را مسؤول تأمین معاش خانواده قرار داده است، یادآور شد: اسلام با کار زن به سه شرط مخالفت نکرده است که آن سه شرط عبارتند از اینکه زن در محیط کار تنها نباشد، با مردان اختلاطى نداشته باشد و مردى که توان کار داشته باشد، در خانواده نباشد تنها در این صورت است که اسلام با کار کردن زن مشکل نداشته و آن را جایز می داند.