به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی  پیش از ظهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در این همایش مادران قمی بانوای لالایی خود حضرت رباب علیهاالسلام را در غم شهادت جانسوز فرزند یاری کردند و به یاد حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام فرزندان خود را بالای دست برده و بر حمایت و تبعیت خود از شهدای کربلا و به‌ویژه حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام کوچک‌ترین سرباز سپاه امام حسین علیه‌السلام تأکید کردند و با حضور گسترده خود در این همایش و همراهی بانوان عاشورایی و مادران شهدای کربلا تربیت در مکتب حسینی را به‌صورت عملی مشق کردند.

در این مراسم مادران با قرائت نذرنامه هایی که به ۸ زبان زنده دنیا نوشته بود با امام حسین علیه‌السلام عهد بستند که فرزندان خود را بر محور مکتب حسینی به شکلی تربیت کنند که سربازی خالص و ولایتمدار برای امام زمان(عج) بوده و با اعمال خود بستر تحقق ظهور و حکومت صالحان را فراهم کنند.

لازم به ذکر است، همایش شیرخوارگان حسینی همه‌ساله باهدف ترویج و نشر معارف قیام عاشورا و تربیت حسینی در ایران و سایر کشورهای جهان به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و در سال جاری نیز همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۳۰۰ مکان در ایران و ۴۱ کشور جهان و بیشتر کشورهای آسیایی برگزار شد.(p1)