به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شب گذشته در آیین عزاداری حرم مطهر در شبستان امام خمینی (ره) به بررسی اهمیت و جایگاه معرفت به ساحت امام معصوم علیه‌السلام پرداخت و اظهار داشت: اگر معرفت به ساحت امام معصوم برای جامعه میسر شود زمینه برای سیر معنوی و تعالی برای آن جامعه فراهم خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به حدیثی از مقدمه کتاب کافی اشاره کرد و عنوان داشت:  در این حدیث تصریح‌شده که اگر کسی به ولایت برمدار قرآن معرفت پیدا نکند مبتلا به فتنه ها خواهد شد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری بهترین منبع برای معرفت به ساحت امام معصوم را قرآن کریم توصیف کرد و گفت: در نهج‌البلاغه در خطبه ۵۰ الگوی فتنه توضیح داده‌شده است تا جایی که حضرت در فرازی از این خطبه فرموده است که اگر باطل از آمیختگی حق جدا شود فتنه‌ها رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: ترکیب حق و باطل و ممزوج کردن باطل با حق زمینه استیلا شیطان بر بندگان و ابتلا به فتنه‌ها است؛ بر این اساس کسانی که متمسک به آیات قرآن کریم باشند در چنین ابتلایی گرفتار نخواهند شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فتنه سقیفه اشاره کرد و ابراز داشت: در صدر اسلام بسیاری از صحابه زنده بودند و اوصاف امام حسین علیه‌السلام را از زبان نبی گرامی اسلام (ص) شنیده بودند! پس چگونه بود که امام حسین  علیه‌السلام را به چنین اوصافی به شهادت رسانیدند.

وی ادامه داد: یکی از شئون امامان معصوم علیه‌السلام در بیان قرآن کریم «باب الله» و «وجه الله» است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این‌که اساس قرآن برمدار توحید بناشده است، عنوان داشت: توحید مقامات بسیار زیادی دارد که لازم است مؤمن همگام با امام معصوم حرکت کند که بتواند حقیقت آن را درک کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بشارت به توحید را محور بشارت‌های قرآنی دانست وگفت: انذار از شرک اساس تمام انذارهای قرآن کریم است، بنابراین مؤمن باید توجه داشته باشد که از هر ساحت شرک دور باشد.(p1)