به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، در آیین بیان درس‌های قرآنی که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با خدا بودن را اهرم مقابله با کفار توصیف کرد و گفت: در آیه ۳۶ سوره زمر به کفایت خداوند برای مؤمن تصریح شده است؛ این در حالی است که امام راحل اسوه عمل به این آیه مبارک است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری رحمت گسترده الهی را پیام قرآنی آیه ۵۳ سوره زمر دانست و گفت: خداوند متعال در این آیه تمام بندگان را دعوت به رحمت گسترده خود می‌کند؛ بنابراین نا امیدی  عواقب خطرناکی در زندگی اجتماعی یک مؤمن بر جای خواهد گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم قیامت را روز ملاقات توصیف کرد و گفت: خداوند متعال یکی از مهمترین اهداف بعثت پیامبران را در تعریف قیامت به این نام بیان کرده است؛ این در حالی است که تمام پیامبران الهی مردم را از این ویژگی قیامت باخبر کرده‌اند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه ملائک بر مؤمنی که در مقابل جبهه کفر مقاومت می‌کند درود می فرستند، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره فصلت در مورد کسانی سخن به میان آورده است که دو ویژگی دارند؛ آنان که به پرودگار خود ایمان دارند و در ایمان خود استقامت و پایداری دارند.

وی ادامه داد: ایمان تنها به وحدانیت خداوند متعال لازم است اما کافی نیست؛ بر این اساس آن‌ها که استقامت می‌روزند ملائک از سوی خداوند متعال به آنان بشارت بهشت و آسانی‌های آینده می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه دغدغه اساسی رهبر معظم انقلاب این است که ملل مسلمان خوف و حزن نداشته باشند، گفت: معظم له در جایی به صراحت می فرمایند«امروز امریکا قدرتش، هیمنه‌اش، ابهت ابرقدرتى‌اش در چشم ملتها ریخته و ملتها بیدار شده‌اند؛ جرئت و جسارت پیدا کرده‌اند. و عامل اصلى شما هستید؛ شما ملت ایران، شما جوانها، که قیام کردید، ایستادید، انقلاب کردید، حرف حقى را زدید، پاى آن حرف ایستادید. «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا»؛ استقامت کردید. نتیجه این است که خداى متعال رحمت و برکتش را بر شما نازل میکند؛ «تتنزّل علیهم الملائکه الّا تخافوا و لاتحزنوا». خوف از دشمن در دل جوانان ایرانى نیست. جوانان ما از دشمن نمیترسند. حزن و اندوه بر اینکه زیر سلطه‌ى دشمنند، در دل آنها نیست. «الّا تخافوا و لاتحزنوا»؛ خوف نداشته باشید، حزن و اندوه نداشته باشید. این پیام ملائکه‌ى الهى و فرشتگان الهى به شماست.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بهترین سخن را سخن دعوت کننده به سوی حق توصیف کرد و گفت: سخن گفتن شیوه‌ها و مصادیقی مختلف دارند؛ بر این اساس خبرگزاری‌ها، هنرمندان، فیلم‌ها و کتاب‌ها از مصادیق  سخنوران  در جامعه هستند.