به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، کریم‌خانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در اواخر مردادماه معاونت مالی و اداری وقت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از اعزام خادمان حرم مطهر به عمود ۱۰۸۰ خبر داد، اظهار کرد: امسال خدمات سال گذشته را مورد ارزیابی قرار داده و تلاش کردیم با رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: جلساتی مختلف را داشتیم تا بتوانیم تعداد نیروهای اعزامی موکب را مشابه سال گذشته تعیین کنیم تا اینکه در مجموع ۳۱۰ نفر برای موکب درنظر گرفته شد و کمیته‌ها نیروهای خود را معرفی و تعداد افراد برای هر واحد مشخص شد.

مدیر کمیته منابع انسانی موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد آستان موضوع لزوم کاهش جمعیت و هزینه‌ها را در حدود یک ماه مانده به اعزام خادمان مطرح کردند به همین علت کمیته‌ها جمعیت خود را کاهش دادند به عنوان نمونه خدمات نزدیک به ۱۲۵ نیرو به غیر از نیروهای شهرداری معرفی کرده بود که این تعداد به ۱۰۸ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست نزدیک به ۳۰۰ نفر برای اعزام به موکب معرفی شده بودند، عنوان کرد: بعد از تلاش‌های صورت گرفته این تعداد به ۱۹۷ نفر رسید اما تلاش کرده‌ایم که با این تعداد نه فقط از خدمات موکب کاسته نشود بلکه خدمات گسترده‌تر هم شود.

کریم‌خانی با بیان اینکه معرفی و انتخاب نیروهای خادم موکب بر عهده کمیته‌ها بوده است، مطرح کرد: در انتخاب افراد به دنبال توجه به کارآیی آن‌ها بوده‌ایم به همین علت کار اصلی انتخاب خادمان بر عهده مدیران کمیته‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد خدام موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افتخاری و باقیمانده افراد نیز از هلال احمر، صدا و سیما و خادمان رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها هستند.

کریم‌خانی با اشاره به اینکه کمیته منابع انسانی با همکاری کمیته فرهنگی اعزام خدام به کشور عراق و زیارت دوره را دنبال کرده است، عنوان کرد: سال گذشته خدام بعد از مرز عراق مستقیم به زیارت عتبات و عالیات پرداختند اما امسال بعد از مرز وارد موکب شدیم و در روز نخست به آماده‌سازی موکب پرداختیم، روز دوم به زیارت سامرا و کاظمین، روز سوم به زیارت نجف و روز چهارم به زیارت کربلا رفتیم و روز پنجم نیز با توجه به افزایش جمعیت زائران روند خدمت‌رسانی را آغاز کردیم.

وی یادآور شد: دو روز قبل از استقرار خادمان گروهی ۴۰ نفر در موکب حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مستقر شدند و فراهم‌سازی مقدمات خدمت را دنبال کردند تا اینکه در روز جمعه ۲۷ مهرماه پذیرایی از زائران به صورت جدی دنبال شد.

مدیر کمیته منابع انسانی موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه طی روزهای اخیر نیروهای منابع انسانی سرکشی به کمیته‌های مختلف و حضور و غیاب نیروها را دنبال می‌کنند، مطرح کرد: طول زیارت دوره نیز برخی از خدام موکب درحال آماده‌سازی مقدمات بودند به همین علت اتوبوسی برای آن‌ها تهیه شد و یک روز کامل به زیارت سامرا و کاظمین رفتند.

کریم‌خانی با بیان اینکه امسال ورود و خروج مهمانان به بخش خادمان با صدور کارت مهمان کنترل می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۸۰۰ کارت مهمان برای افرادی که بیش از دو ساعت و کمتر از ۲۴ ساعت در موکب حضور داشته‌اند صادر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هر روز از مدیران کمیته‌ها گزارش عملکردها را دریافت می‌کنیم تا اگر کمیته‌ای با مشکل خاصی روبرو است مشارکت لازم را با او داشته باشیم.

مدیر کمیته منابع انسانی موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از زائران و ارادتمندان به بانوی کرامت به ویژه خادمان حرم مشتاق خدمت در موکب بودند، اظهار کرد: هماهنگی لازم با افرادی که امکان فعالیت آن‌ها در موکب وجود دارد انجام شد تا بتوانند با هزینه شخصی خود در جمع خادمان حضور یابند.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر از نیروهای جوان انقلابی در بوشهر بعد از دریافت تاییدیه مدیریت موکب چند روزی در موکب درحال خدمت به زائران بودند.

کریم‌خانی با بیان اینکه در طول روز میانگین خدام موکب از ۱۶ تا ۱۸ ساعت درحال فعالیت هستند، تصریح کرد: برخی از خدام از ۲۴ ساعت خود، نزدیک به ۲۰ ساعت درحال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفتیم تا زیارت اولی‌ها و افرادی که بیشتر مشتاق به خدمت هستند را به‌عنوان خدام موکب انتخاب کنیم و این موضوع را به مدیران کمیته‌ها نیز ابلاغ کردیم چراکه خدمت در موکب به‌عنوان یک تشویقی برای خدام افتخاری درنظر گرفته شده است.

کریم‌خانی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ نفر از خدام موکب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از بانوان هستند، گفت: امسال خدمت‌رسانی به بانوان به صورت ویژه در موکب بانوی کرامت مورد توجه قرار گرفته است.