به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید محمد موسی‌کاظمی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مهمانسرای موکب آستان مقدس هر روز در حدود ساعات ۱۱ الی ۱۴ و همچنین ۱۷ الی ۲۰ درحال پذیرایی از زائران است، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ نفر از خادمان که چهار نفر آن‌ها رسمی و ۲۶ نفر باقیمانده افتخاری هستند در راستای پذیرایی از زائران موکب فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۹ نفر در مهمانسرا و ۹ نفر نیز در نانوایی درحال فعالیت هستند، اضافه کرد: در مهمانسرا دو سرآشپز و دو آسپز داریم و بقیه افراد نیز در بخش تنظیف، آماده‌سازی و توزیع در ایستگاه صلواتی فعالیت دارند.

مدیر مهمانسرای موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: در آشپزخانه سه وعده غذایی توزیع می شود که در هر وعده با سه هزار پرس شروع شده است و برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان اربعین حسینی هر وعده ۱۰ هزار پرس غذا تهیه و توزیع شود.

وی ادامه داد: پخت کنونی موکب برای مهمانان حاضر در موکب است و برای تعداد زائران بخش اسکان کفایت می‌کند اما اگر بخواهیم به زائران مسیر پیاده‌روی اربعین به صورت گسترده‌تر خدمت‌رسانی کنیم باید بسترها، اقلام و نیروها را افزایش دهیم.

موسی‌کاظمی از مشارکت خیرین مردمی در راستای تهیه اقلام مورد نیاز مهمانسرای موکب تقدیر کرد و گفت: ۶۵۰۰ کیلوگرم برنج و یک تن گوشت مرغ بخشی از اقلامی است که توسط خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمانسرای موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقلام مصرفی خود را از ایران تهیه کرده است، عنوان کرد: روزهای نخست به علت اینکه اقلام مورد نیاز دیرتر به موکب رسید برای تامین غذای خادمان روزانه محدود از همین جا خرید می‌کردیم.

موسی‌کاظمی از تنوع غذای توزیعی میان خادمان یاد کرد و ادامه داد: آمار پخت و دریافتی امسال همانند سال گذشته است و تجهیزات مورد نیاز مهانسرا را نیز همان سال نخست موکب تهیه کردیم که همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایران قبل از تهیه اقلام، منوی پیشنهادی را به معاونان وقت ارائه دادیم و بعد از تایید معاونان و مدیر موکب نسبت به تهیه اقلام اقدام و بهترین اقلام را تهیه کردیم.

مدیر مهمانسرای موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: اقلام سردخانه‌ای که در ایران تهیه کردیم در دستگاه زیر صفر آشپزخانه موکب با کیفیتی که بارگیری کردیم نگهداری می‌شود؛ این سردخانه را سال گذشته ساختیم تا کیفیت مواد غذایی حفظ شود و اکنون نیز کیفیت اقلام اینجا با ایران برابری می‌کند، نیروهای بهداشت محیط هلال احمر نیز روزی یکبار از این سردخانه بازدید می‌کنند و تا کنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه خادمان موکب کریمه اهل‌بیت(س) به ویژه نیروهای مهمانسرا خدمت به زائران را باور دارند، گفت: ثواب این خدمت کمتر از زیارت نیست به همین علت خدام با شور و عشق خاصی کار می‌کنند و خستگی در میان آن‌ها معنایی ندارد.

موسی‌کاظمی اضافه کرد: در انتخاب نیروهای آشپزخانه تلاش کرده‌ایم تا از افرادی استفاده کنیم که در طول سال بیشترین و مطلوب‌ترین خدمت را در مهمانسرای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها انجام می‌دهند.