به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد امشب در شبستان امام خمینی(ره) در تبیین محبت به خداوند و اهل بیت(ع) گفت: کسی که نام پیامبر(ص) را بشنود و صلوات نفرستد از بخیل ترین و جفاکارترین افراد است و باعث می‌شود از خداوند دور شود.
وی افزود: آنچه از ادعیه و زیارت خاص در کتب وجود دارد و می توان آن را در تمامی زیارات اهل بیت(ع) قرائت کرد، زیارت امین الله است که فراز های این زیارت بسیار پر محتوا و بلند بوده و تک تک این فرازها می‌تواند باعث هدایت انسان شود.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در بخشی از این دعا اشاره شده به مقام محبوبیت در زمین و آسمان (محبوبه فی ارضک و سمائک) که مسئله مهم و قابل دسترسی است.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان دارای یک مقام محب است که نشان از محبت انسان به خداوند و اهل بیت(ع) است و یک مقام محبوب دارد که نشان از محبت خداوند و اهل بیت(ع) به انسان است که این مقام بالاتر از مقام محب است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: کسانی که ایمان واقعی دارند می‌توانند به مقام محبی دست پیدا کنند و خداوند و اهل بیت(ع) را دوست داشته باشند اما یک عده از انسان ها از این مقام عبور کرده و به مقام محبوبی می رسند و کاری می کنند محبوب خداوند و اهل بیت (ع) شوند؛ این مقام بسیار بالایی است چرا که امکان زوال مقام محبی وجود دارد اما مقام محبوبی از بین رفتنی نیست.
وی افزود: برای به دست آوردن مقام محبوبی باید انسان کارهایی را انجام دهد تا به واسطه آن اعمال به این مقام برسد که رضایت خداوند در میان طاعات مخفی است و لذا مطیع اوامر الهی بودن می‌تواند مقدمات وصول به این مقام را فراهم نماید.
سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: یکی از اعمالی که باعث می‌شود انسان به مقام محبوبی برسد، داشتن محبت امام حسین علیه‌السلام است و بنا بر فرمایش نبی گرامی اسلام هرکس حسین(ع) را دوست بدارد، محبوب خداوند خواهد شد.(p1)