به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در باب زیارت‌های معصومین(ع) عمده روایات به فضل زیارت امام حسین علیه السلام  اشاره دارد، اظهار کرد: در باب زیارت در کتب تاریخی و مستندات روایی نشان از این است که حضرت امام رضا علیه السلام پس از امام حسین علیه السلام زیارتشان مورد تأکید روایات اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ثواب دنیوی و اخروی زیارت امام رضا علیه السلام بر اساس نص روایات منوط بر عمل برمدار سیره امام معصوم(ع) است، اظهار کرد در زیارتی مشهور به زیارت هفت روایت که در کتاب منتخب حسنی آمده است صراحتاً به تحلیل یاس و ناامیدی و راهبردهای شیطان برای این مهم پرداخته است.

سخنران حرم مطهر آیه ۱۶ و ۱۷ سوره اعراف را مستند قرآنی این حقیقت عنوان کرد و گفت: در این ایات خداوند متعال می‌فرماید« قالَ فَبِما أَغْوَیْتَنی‏ لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقیمَ ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرینَ یعنی گفت: پس بدان سبب که مرا به بیراهه افکندی حتما در کمین آن‌ها بر سر راه مستقیم تو خواهم نشست سپس بر آن‌ها از پیش رو و از پشت سرشان و از طرف راست و از طرف چپشان درخواهم آمد و وسوسه خواهم کرد و بیشتر آن‌ها را سپاسگزار نخواهی یافت.»

وی با اشاره به اینکه شیطان دشمن قسم‌خورده انسان است، گفت: شیطان در راهبردهای خود در امور مادی داشته‌های انسان را در منظرش ناچیز و نداشته‌های او به آرزوهای کلان بدل می‌شود این در حالی است که در امور معنوی داشته‌های انسان را به وادی دیگر و سؤالات چالش‌برانگیز دچار می‌کند تا بتواند یاس و ناامیدی را در دل مؤمن ایجاد کند.

حجت‌الاسلام مؤمنی به بیان مصادیق غم در زندگی انسان پرداخت و گفت: نسبت به آینده دغدغه‌های  انسان نسبت به حوائج از مصادیقی است که شیطان از آن برای ایجاد یاس و ناامیدی استفاده می‌کند بر این اساس غم و نگرانی اعمال زشت و گناهان کبیره، تشکیک در معاد، تشکیک در آخرت انسان از حربه‌هایی هستند که انسان شاکر را به انسان سرکش تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام از والدین غم‌خوارتر و مهربان‌تر است، اظهار کرد: زیارت بامعرفت امام رضا علیه السلام مشتمل بر چهار محور است که عبارتند از معرفت به امام بودن حضرت، شهید بودن امام، اطاعتشان واجب است و امام غریب است.