به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همزمان با سالروز تاسوعای حسینی(ع) هیئت‌های مذهبی استان قم از صبح امروز سه‌شنبه در قالب دسته‌های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی از نقاط مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به منظور عرض تسلیت به ساحت دخت موسی بن جعفر(ع) و عزاداری حرکت کردند.

طی روزهای اخیر خیابان‌های منتهی به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) بار دیگر شاهد صحنه‌هایی از عاشقی و ارادت مردم عزاداری بود که با حضور در صحن های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مصیبت فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع) را به ساحت بانوی کرامت تسلیت گفتند.

در این بین حضور سقاها که با لباسی خاص در بین هیئت‌ها مشغول آب دادن به عزاداران حسینی هستند جلوه‌ای خاص به عزاداری‌ها داد.

در اطراف مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله ،علیها نیز ایستگاه‌های صلواتی بسیاری از سوی هیئت‌های مذهبی و خادمان حسینی دایر شده که نذورات و غذاهای تبرکی در این ایستگاه‌ها در بین عزاداران حسینی توزیع می شد.

هیئت‌های مذهبی سایر کشورها، همانند کربلایی‌ها و نجفی‌ها، پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های مقیم قم نیز با همان سبک عزاداری خاص خود در دسته‌های جداگانه و همراه با سایر دسته‌های عزادار به سمت حرم مطهر حرکت کرده و ارادت و شور خود را در عزای سید و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

هیئت‌های عزاداری همزمان با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر، با متوقف کردن دسته‌های عزاداری خود، نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعای حسینی را در صفوفی به فشرده در حرم مطهر به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و امام جمعه قم اقامه کردند.

نماز ظهر تاسوعا همچنین در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر با حضور عزاداران به امامت آیت الله کریمی جهرمی اقامه شد.

منبع: مهر