به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در کنگره بین‌المللی «در انتظار خورشید» طی سخنانی با اشاره به اینکه به تعبیر امام حسین علیه‌السلام هدف اصلی خلقت رسیدن مردم به شناخت درست خداوند متعال است، اظهار کرد: اگر انسان به معرفت ناب برسد به دنبال آن به عبادت و بندگی خداوند متعال خواهد رسید و این عبادت است که به انسان بصیرتی می‌دهد که دیگر انساندر مقابل غیر خدا رکوع و سجده نخواهد کرد.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: افرادی که برای مادیات دنیا در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی در برابر غیر از خدا و دیگران سر خم می‌کنند نه معرفت به خدا دارند و نه او را به درستی عبادت می‌کنند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه به تعبیر امام حسین علیه‌السلام مراد از معرفت‌ داشتن نسبت به خداوند متعال همان معرفت مردم هر زمان نسبت به امام زمان است، تصریح کرد: اگر مردم امام خود را بشناسند با ایشان پیمان بسته و از فرمان الهی تبعیت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم از تفاوت‌های میان معرفت شناسنامه‌ای با معرفت شخصیتی متفاوت یاد کرد و گفت: اگر در عصر غیبت فردی امام زمان(عج) را آنطور که باید بفهمد و درک کند نمی‌تواند منتظر ایشان نباشد.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه انتظاری که اهل‌بیت(ع) به ما آموخته‌اند از جنس عمل است، مطرح کرد: فردی که منتظر موعود باشد خداوند متعال ثواب شهدای بدر را قسمت او خواهد کرد.