پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام: می‌شود از عادی ترین کارها هم ثواب برد! مثلا می‌توانیم غذا بخوریم و ثواب ببریم! آری به همین سادگی. اگر نیتمان از غذا خوردن آن باشد که خدایا! این غذا را برای آن می‌خورم که توان عبادت و بندگی داشته باشم و در تلاش برای کار کردن و کسب روزی حلال و خدمت به خلق کم‌توان نباشم! این می‌شود یک نیت قربت الی الله! این نیت، غذا خوردن ما را مثل یک امر مستحبی مستحق ثواب و پاداش الهی می‌کند…
می‌توانیم بخوابیم و ثواب ببریم! آری به همین سادگی. اگر نیتمان از خوابیدن آن باشد که خدایا! استراحتی می‌کنم تا هنگام عبادت و بندگی، هنگام کار و تلاش برای پیشرفت خود و خانواده و جامعه اسلامی سرحال باشم و بانشاط… قربت الی الله!
حال چند روز مانده تا انتخابات بزرگ جمهوری اسلامی ایران. انتخاب حق ماست! دلیلی وجود ندارد از حقمان استفاده نکنیم. همه مردم ایران با هر گرایش فکری و سیاسی و اعتقادی پای صندوق‌ها می‌آیند و از این حقشان استفاده می‌کنند مثل همه مردم دنیا! اما روز ۲۹ اردیبهشت می‌توانیم با رأی دادنمان ثواب هم ببریم. اگر نیتمان از رأی دادن قربت الی الله باشد!
نیت قربت الی الله یعنی ما هستیم و وجدانمان! به کسی رأی می‌دهیم که پیش خداوند حجت داشته باشیم از روی تعصب‌های حزبی و گروهی و قومی به او رأی نداده‌ایم! بلکه برای رضای خدا او را انتخاب کرده‌ایم.
می‌توانیم نیت کنیم و برای کمتر شدن فساد در جامعه رأی بدهیم. چراکه مطمئناً هر نامزدی که بر سر کار بیاید کابینه‌ای خواهد داشت و آن کابینه در انتخاب و انتصاب مدیران تأثیر مستقیم دارند. اگر نگاهی به فسادهای موجود در جامعه بیندازیم خواهیم فهمید که اگر به کسی رأی بدهیم که دولتش پاک‌دست ‌تر باشند یعنی به اندازه یک رأی در هدر نرفتن هزاران میلیارد تومان از پول بیت‌المال از جهت فساد اقتصادی، و در امضا نشدن ده‌ها قرارداد مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی‌مان از جهت فساد فرهنگی، یا ده‌ها فساد دیگر در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی و… تأثیر داشته‌ایم! اگر درست انتخاب نکنیم و بدانیم کاندید مورد نظرمان و وزرای او آنچنان که باید در مبارزه با فسادهای مختلف جدی نیستند! آن‌وقت به اندازه یک رأی در تمام فسادهایشان شریک خواهیم بود و این گناهی جبران‌ناپذیر است…
می‌توانیم نیت کنیم و برای عزت بیشتر جامعه اسلامی رأی بدهیم. بالاخره بین نگاه به عزت متفاوت است. در این جامعه هستند کسانی که تمام عزت را در ارتباط با چند کشور خاص می‌دانند، این دست ماست که تنها کشور دنیا که مذهب رسمی کشورشان تشیع است در چه موضعی باشد! و مسئولین آن، چه نگاهی به عزت داشته باشند. این‌که نامزد ریاست جمهوری چقدر اعتقاد داشته باشند به این عبارت قرآن که می‌فرماید: فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ‏ جَميعا(یونس ۶۵) عزت تماماً برای خداست! این تأثیرگذار است در این‌که در مواجهه با مسائل بین‌المللی ترسو باشند یا از موضع قدرت و درایت جلو بروند. هرچند ممکن است روزگار، روزگار نرمش باشد اما تفاوت دارد نرمش ذلیلانه با نرمش قهرمانانه که رهبر انقلاب فرمودند!
می‌توانیم نیت کنیم و برای معنویت بیشتر جامعه رأی بدهیم. بالاخره نگاه نامزدها به موضوعات اخلاقی و معنوی متفاوت است. مطمئناً بعضی معنوی‌تر و اخلاقی‌تر اند و به موضوع اخلاق و معنویت جامعه اهمیت بیشتری می‌دهند، طبیعتا در دولت چنین افرادی جامعه آرام‌تر، خوش‌اخلاق تر و با نشاط تر خواهد بود. ما از پیامبری الگو می‌گیریم که فرمود: «إنّما بعثت‏ لأتمّم مكارم‏ الأخلاق‏» (الخصال ج۱، ص۱۳). من قطعاً مبعوث شده‏ام كه با تبليغ و ارشاد خود اخلاق كريمه و فضائل انسانى را اتمام و اكمال نمايم.
روز ۲۹ اردیبهشت روز رأی دادن همه مردم ایران است. کسانی که اصلاً پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند یک رأی تأثیرگذار به دشمنان وطنشان داده‌اند ، یک گرا به گروهک‌های تروریستی که « من یک نفر کاری به کار این مملکت ندارم!» اما کسانی که رأیشان را با نیت قربت الی الله بیندازند در دنیا و آخرت سود و ثواب آن را خواهند برد.
منصور مقدمی