به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر علوی در برنامه زمزم معرفت شبستان امام خمینی حرم مطهر که همه روزه ۲ ساعت قبل از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و از طریق شبکه های تلویزیونی پخش می شود با بیان اینکه ماه محرمی که گذشت ماهی سراسر دلدادگی، عشق شور و شعور به امام حسین (ع) بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) آنقدر فضیلت دارد که اگر ما هر روز هم به یک معرفت تازه ی از ایشان برسیم دوباره امام حسین (ع) را نشناخته ایم و احساس می کنیم امام حسین (ع) امروز متفاوت امام حسین دیروز است.
حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: از میان ۱۱ امام معصوم غریب ترین امام، شخصیت امام حسین (ع) است و هرگاه به امام حسین (ع) می پردازیم معادلات عوض می شود که آغاز یک سرفصل جدید از این شخصیت بزرگوار است.
حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: در این فرصت های محرم و صفر که مهیا شده بهتر است امام حسین (ع) را بیشتر بشناسیم و از فضیلت ها و معرفت های آن امام معصوم را در برنامه زندگی روزمره خودمان قرار بدهیم.
وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به خدا، پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا(س) و امام حسن (ع) برسد راهی جز امام حسین (ع) ندارد پس باید با محبت و مودت و هم نفسی با امام حسین(ع) به تعالی برسد.
وی با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: عزاداران با این پیاده روی امام حسین(ع) را به عالم معرفی می کنند و این یک سنت حسنه است.
حجت الاسلام و المسلمین علوی در این برنامه که با عنوان با امام حسین می توان به همه جا رسید گفت: ما اگر بخواهیم به مراتب بالاتر برویم باید به امام حسین (ع) برسیم ما هر جا که بخواهیم برسیم باید با امام حسین(ع) برسیم و جز با امام حسین (ع) نمی توانیم به جایی برسیم.
وی افزود: انسان اگر بخواهد به هر درجه ای از معرفت و علم به خدا برسد باید از امام حسین(ع) مدد بگیرد که لازمه این امر پیروی از دستورات ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به اهمیت علم در نزد امام حسین (ع)، تصریح کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا ۶ خطبه خوانده است که میفرماید: «علم چه هدایتی به انسان عالم می دهد و وظیفه ای که عالم در جامعه دارد چیست؟» پس برای رسیدن به علم خدا باید از رهنمود های امام حسین(ع) رسید.
وی با طرح این پرسش که «اولین مرحله برای حسینی شدن چیست؟» گفت: شاخص مهم حسینی شدن قرآن است که امام حسین (ع)بیشترین اهمیت را به قرآن می دادند.
حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: ما باید محبوب های امام حسین (ع) را بشناسیم و بدانیم امامان چه چیزی را دوست دارند؛ امام حسین(ع) نماز اول وقت خواندن و قرآن خواندن و در روز استغفار گفتن را دوست دارد و کسی که بخواهد روزهای خوبی را در زندگی خود رقم بزند باید این کارها را انجام بدهد.
لازم به ذکر است این برنامه که به مدت یک هفته با سخنرانی حجت الاسلام علوی و با عنوان با حسین می توان به همه جا رسید همه روزه در شبستان امام خمینی برگزار می شود و در حاشیه این مراسم عزاداری با مداحی مداحان اهل بیت برقرار می شود.