به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه مهمترین امانت الهی نزد مردم ، ولی خداست با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: سه چیز وجود دارد که دانش بشر به آن راه ندارد ، اول روح که در آیات قران بارها از آن یاد شد، دوم، معراج پیامبر اکرم(ص) و سوم امامت ودانش امامان معصوم(ع) است.
سخنران حرم مطهربا بیان اینکه در همه امامان معصوم(ع) خصوصیت خداباوری وعبادت وجود داشته است، اظهار کرد: امام علی(ع) تا آخرین لحظات عمرشان هر شبانه روزهزاررکعت نماز می خواندند و امام حسین(ع) چنان شیفته عبادت ومناجات با خدا بودند که شب عاشورا از دشمن مهلت گرفتند وتا صبح به راز ونیاز با خدای خویش مشغول بودند.
وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) نیزهرگاه ازجلوی مسجدی رد می شدند رنگشان تغییر می کرد وبدنشان به لرزه می افتاد ومی فرمودند مگر نمی دانید قراراست در مقابل چه کسی بایستم وصحبت کنم .
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی بخشش وانفاق را از مهمترین خصلت های امام حسن(ع) عنوان کرد وگفت: امام (ع) سه مرتبه تمام اموال خود را به نیازمندان بخشید ومی فرمود و من به درگاه خداوند سائلی هستم که دوست دارم خداوند به من کمک کند.
وی مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر ویژگی های ایشان ذکر کرد وگفت: نقل شده بیش از ۷۰ بار دشمنان امام (ع) را مسموم کردند ویاران فریب خورده امام(ع) نیز با شایعه پراکنی همواره به دنبال ترور شخصیتی وشخصی امام (ع) بودند و در نهایت امام (ع) به دست همسر خودش مسموم وبه شهادت رسیدند.
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان اینکه یکی از وظایف شیعیان پیروی مطلق از امام معصوم(ع) است، تصریح کرد: متاسفانه حوادث تاریخ گواه این امر است که شیعیان در هیچ دوره ای به چنان بصیرتی نرسیدند که از امام خویش پیروی کنند ویکی از دلایل صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه وبعدا وقوع حادثه کربلا به خاطر این بود که مردم با بی بصیرتی از گرد امامان معصوم(ع) پراکنده می شدند.