به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی به مناسبت اعیاد شعبانیه در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ماه شعبان ماه بسیار باعظمت است؛ طبق روایت برخی از ماه‌ها برگزیده هستند که ماه شعبان یکی از همین ماه‌های برگزیده و مقدمه‌ای برای درک فیوضات ماه رمضان است.

وی افزود: قرائت مناجات شعبانیه بسیار مورد تأکید و توصیه علما واقع‌شده و در حقیقت به‌نوعی عرض ناز و نیاز به درگاه الهی است و انسان می‌تواند از این فرصت ایجادشده بهره‌های کافی معنوی را داشته باشد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: درماه شعبان به برکت موالید این ماه، خیرات از آسمان بر سر انسان‌ها فرومی‌ریزد و اگر انسان از خداوند در این ماه چیزی بخواهد دست‌خالی بر نخواهد گشت و این شهر همسایه ماه مبارک رمضان است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تنها سه امامزاده وجود دارد که ائمه معصومین در خصوص آن‌ها زیارت‌نامه انشا نموده‌اند که یکی از آن‌ها وجود بابرکت حضرت عباس علیه‌السلام است.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها در مسیر بندگی قطعاً به درجاتی رسیدند که لیاقت پیدا کردند همسر حضرت علی علیه‌السلام شوند و فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ایشان را مادر صدا بزنند و مادر فرزندی همچون حضرت عباس علیه السلام شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام یک هدیه گران‌قدر به نام صحیفه سجادیه برای ما به یادگار گذاشته‌اند و جوانان باید بیشتر با این کتاب انس داشته باشند و والدینی که نگران فرزندان خود هستند باید بیشتر با این کتاب شریف انس بگیرند.

وی افزود: هر انسانی به هر طریقی بتواند ارتباط خود را با امام حسین علیه‌السلام بیشتر کند قطعاً به صراط مستقیم هدایت خواهد شد و حتماً لزومی ندارد این ارتباط از نزدیک باشد بلکه می‌توان امام را از راه دور نیز شناخت و ارتباط برقرار کرد.

مؤمنی تأکید کرد: حضور در مجالس و محافلی که برای امام حسین علیه‌السلام برگزارشده است طبق روایت موردنظر و رحمت امام حسین علیه‌السلام است و طبق روایت خداوند هرکسی که امام حسین علیه‌السلام را دوست داشته باشد مورد محبت قرار می‌دهد.