به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم الهی پوردر محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با تاکید براینکه هیچگاه نباید به دشمنان اسلام اعتماد کرد، گفت: دشمن همواره در تلاش است با شیوه وابزارهای متفاوت در میان مردم نفوذ کند وبا ایجاد شبهه وتردید آنها را از اعتقادات وآئین اسلام دور کند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که باعث شد امام حسن مجتبی(ع) با معاویه صلح وخلافت مسلمین را به او واگذار کند، نداشتن یار وپیرو حقیقی بود، تصریح کرد: در آن زمان نیز دشمن با رخنه در شیعیان وتضعیف اعتقادات و فتنه انگیزی، آنها را در مقابل امام (ع) قرار داد چنانچه یاران و نزدیکان امام برای دشمنان جاسوسی وبارها اقدام به قتل امام(ع) کردند.
سخنران محفل حرم مطهر با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) زمینه ساز واقعه کربلا بود، اظهار کرد : اگر پیروان امام حسن(ع) به چنان بصیرت ومعرفتی می رسیدند که همراه وهمدل امام خویش با دشمن مبارزه کنند در همان زمان حاکم فساد و ریشه های فتنه از میان برداشته می شد وهر گز واقعه کربلا اتفاق نمی افتاد.
وی با ابراز اینکه هدف امام حسن(ع) از صلح با معاویه حفظ دین و نجات جان شیعیان از دسیسه های دشمن بود، خاطرنشان کرد: اگر آن زمان امام(ع) صلح با معاویه را نمی پذیرفت دشمنان با دسیسه وحیله گری تمام شیعیان ونزدیکان امام معصوم(ع) را از بین می بردند وهر گز زمینه ای برای احیای دین اسلام فراهم نمی شد.
خانم الهی پورمهمترین لقب امام حسن مجتبی(ع) را کریم بودن عنوان کرد وگفت: امام (ع) بیش از سه بار تمام اموال خود را به فقرا بخشیدند وهرگز سائلی دست خالی ازخانه ایشان بیرون نمی رفت بلکه سفره امام همیشه گسترده بود وهر نیازمندی در آن دوران از سفره کریمه امام(ع) بهره می برد بدون اینکه حضرت(ع) از کسی درخواست یا انتظاری داشته باشد.