به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، معصومه ظهیری طی گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف اظهار کرد: باید معرفت و علم نسبت به امام عصر حاصل شود تا غم نبود امام به شناخت درست از ایشان و زمینه‌سازی حکومت عدل مهدوی تبدیل شود.
وی افزود: در حدیثی از پیامبر اسلام آمده است که هر فردی جان خود را از دست دهد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: برگزاری جشن امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف همان اقرار به وجود و معرفی بیشتر ایشان ‌و امید به ظهورشان است.
وی تاکید کرد: روزی جهان به بالندگی و بلوغ و تقاضای فریادرسی امام می‌رسد و پر از قسط و عدل می‌شود.
این شخصیت حوزوی با بیان اینکه امام حسن عسکری علیه‌السلام فرزندش امام عصر را به شیعیان خاص معرفی کردند؛ گفت: وعده به دنیا آمدن این امام معصوم را پیامبر اسلام و سایر امامان معصوم عنوان کردند و امام حسن عسکری علیه‌السلام نشانه هایی از فرزندش باقی گذاشتند.
وی گفت: امام عسکری علیه‌السلام به علت خفقان حکومت بنی عباس فرزندشان را پنهانی به دنیا آوردند و آن را با قرائن و شواهد به شیعیان خاص نشان دادند.
ظهیری بیان کرد: امام یازدهم شیعیان در محله عسکر با نظارت حکومت زندگی می‌کرد از این رو برای حفظ جان امام عصر مجبور بود ایشان را از نظرها پنهان کنند تا آخرین منجی بشریت جهان را به عدل و داد برسانند.
وی با اشاره به اینکه امام عسکری علیه‌السلام در دوران امامت خویش فعالیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی بسیاری انجام داد، گفت: این امام از جوانترین امامان معصوم است که دوره امامت ایشان ۶سال به طول انجامید.
این کارشناس پاسخگویی حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: در دوره این امام معصوم شبهات بسیاری مطرح بود و دسترسی به امام به خاطر خفقان حکومت بسیار سخت بود از این رو اگر شخصی به امام مراجعه می‌کرد دستگیر می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: امام از طریق نمایندگان با مردم و شیعیان ارتباط برقرار می‌کرد و پاسخگوی سوالات و شبهات آنها بود به گونه‌ای که در تاریخ نقل شده است امام جواب نامه مردم اهواز را داخل نی قرار داد بدون اینکه به حمل کننده آن چیزی بگوید تا از طریق این بی اطلاعی جان این شخص را نجات دهد.
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام عسکری علیه‌السلام در راستای حفظ جان شیعیان و برطرف کردن عقاید نادرست تلاش کردند، گفت: امام ضمن اینکه پاسخگوی شبهات و سوالات بود افراد را از عقاید باطلشان باز می‌گرداند و در مسیر الهی هدایت می‌کرد.
وی گفت: نقل شده است که «یعقوب بن اسحاق کندی» فیلسوف عرب در عصر خود، دست به تألیف کتابی در باب تناقضات قرآن زد که با سوالی از امام نه فقط قانع شد و از عقاید خود بازگشت بلکه این کتاب را نیز آتش زد.
ظهیری ابراز کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام زیر نظر سخت‌ترین اشراف اطلاعاتی دستگاه حکومت عباسی قرار داشت، ولی با وجود همه آن فشارها و خفقان سیاسی و اجتماعی شاگردانی تربیت کردند که این شاگردان کمک شایانی به نشر معارف اسلامی، شیعی و رفع شبهات شبهه افکنان و پاسخگویی به پرسشگران انجام دادند و در نهایت حکومت حریف بعد علمی و ارتباطات امام نشد و ایشان را در سن ۲۸ سالگی به شهادت رساند و اکنون همه در انتظار فرزند ایشان آخرین منجی عالم بشریت هستیم.