به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم میرامامی در محفل عصرانه بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر، با اشاره به اینکه راه رسیدن به عزتمندی وسعادت، قدم گذاشتن در مسیر الهی است، تصریح کرد: زمانی که پیامبراکرم(ص) مردم را به دین اسلام دعوت می کرد مشرکان با این بهانه که اگر ایمان بیاورند مردم از گرد آنها پراکنده می شوند و عزت خود را از دست می دهند از پذیرفتن اسلام امتناع می کردند.
وی افزود: خداوند درمورد کسانی که برای حفظ عزت خود به دشمنان دین متوسل می شوند می فرماید” اینها منافقانی هستند که کافران را به عنوان دوست می گیرند ومومنین را رها کرده وبه حرفشان گوش نمی کنند و عذاب انها آتش جهنم است”.
سخنران حرم مطهرآمریکا را بزرگترین دشمن دین دانست وگفت: کسانی که برای رسیدن به پیشرفت های ظاهری به آمریکا وامثال آن متوسل می شوند هیچگاه به عزت وپیشرفت واقعی نخواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در نصیحت به یکی از یاران خود فرمود “اگر می خواهی به عزت برسی گرچه قبیله ای نداشته باشی وهیبت پیداکنی هر چند سلطان نباشی، یک راه وجو دارد وآن اطاعت از خداوند متعال ودوری از معصیت است”.
خانم میرامامی با بیان اینکه دشمنان دین، از طریق نفاق وتفرقه افکنی به دنبال نفوذ در کشورهای اسلامی هستند، ادامه داد: کسانی که در این میان به دشمنان دین کمک می کنند وباعث ایجاد شبهه و تفرقه درشیعیان می شوند مصداق واقعی منافقین هستند که برای رسیدن به عزت مندی به دشمنان متوسل می شوند ولی در نهایت خوار وذلیل می شوند.
وی با بیان اینکه عزت و موفقیت امام خمینی (ره) به خاطر ارتباط با خداوند واطاعت از فرامین الهی وهمچنین بیزاری از دشمن بوده، گفت: یکی از ویژگی دشمنان دین این است که تا زمانی که فرد برای آنها منافع دارد به شیوه های مختلف او را نگه می دارند ولی زمانی که بدانند برای آنها سودی ندارد او را رها کرده و از بین می برند که نمونه آن، صدام در عراق و محمد رضا شاه در ایران بودند که وقتی برای امریکا منفعتی نداشتند به حال خود رها شدند.