به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها علی رستگار پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید  محمد سعیدی، با بیان اینکه امروز بانک ملت به عنوان یک موسسه بزرگ مالی، نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: این بانک در بسیاری از شاخصه‌ها توانسته مقام اول را در حوزه اقتصاد از آن خود کند و خدمات خوبی به مردم و فعالان اقتصادی ارائه کرده است.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات به متقاضیان گفت: بانک وام ازدواج، تسهیلات برای آزادسازی زندانیان، اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته  امداد، خوداشتغالی مشاغل خانگی و تعمیر واحدهای مسکونی ارائه کرده است.
مدیر عامل بانک ملت خاطرنشان کرد: ۶۳ مدرسه احداث شده که در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم مانند هرمزگان، ‌خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، ایلام و کردستان قرار گرفته و دو مدرسه دیگر که هنرستان بوده، در حال احداث است که سال ۹۵ تحویل دانش‌آموزان و آموزش و پرورش می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات دیگر بانک ملت گفت: عاملیت ۴ میلیارد دلار در پارس جنوبی را برای فازهای ۱۲ و ۲۲ و ۶۵۰ میلیون یورو عاملیت برای تکمیل پالایشگاه بندرعباس پذیرفتیم، اگر این پالایشگاه تکمیل شود از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شویم.
رستگار خاطرنشان کرد: برای خرید گندم و کمک به کشاروزان و شرکت ملی گاز ایران تسهیلاتی پرداخت شده تا به مناطق محروم کشور گازرسانی کنند.
وی با بیان اینکه بانک ملت از نظر آی‌تی سیستم‌های پیشرفته‌ای دارد، گفت: این بانک امروز خدمات را به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار می‌دهد تا مردم کمتر مراجعه حضوری به بانک داشته باشند و از درگاه‌های مختلفی که به بانک ملت متصل است، استفاده کنند.
مدیر عامل بانک ملت خاطرنشان کرد: بانک ملت از ۲۸ میلیون نفر مشتری برخوردار است، ۴۰ میلیون حساب در این بانک افتتاح شده، خدمات الکترونیکی خوبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و می‌توان بیان کرد خدمات غیرحضوری این بانک نسبت به بانک‌های دیگر پیشرفته‌تر است.
وی به فعالیت دیگر بانک در زمینه اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات رهبری اشاره کرد و افزود: به توانایی خود در داخل کشور تکیه کردیم و در حال نهادینه‌سازی هستیم تا تمام منابع خود را در این سمت به کار بگیریم و خود را آماده کردیم تا پس از تحریم بتوانیم خدمات خوبی به فعالان اقتصادی ارائه کنیم و مردم از این مشقت در اقتصاد رهایی پیدا کنند.
رستگار خاطرنشان کرد: امروز بیکاری در کشور فراوان است و جوانان از این نظر رنج می‌برند، واحدها و بنگاه‌های کوچکی به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل هستند، به عنوان موسسه بزرگ مالی وظیفه خود می‌دانیم، آنها را فعال کنیم و به چرخه تولید بازگردانیم.
وی عنوان کرد: امروز بانک ملت از نظر تسهیلات خرد بالاترین مبالغ را به مردم پرداخت کرده و اکنون مردم با مراجعه به شعب می‌توانند تسهیلات خرد را دریافت کنند.
مدیر عامل بانک ملت با بیان اینکه خدمت کردن به مردم در بانک عبادت است، گفت: هر اندازه خدمت بیشتر باشد، توشه‌ای برای آخرت بوده و خداوند راضی‌تر است و این فرصت را نباید از دست بدهیم، باید سربلند از این امتحان بیرون آییم و خدماتی مقبول مردم و نظام جمهوری اسلامی ارائه کنیم.