به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین اخوی در برنامه زمزم معرفت با بیان اینکه در روایات معصومین(ع) نصرت ویاری کردن امام زمان(ع) به سه گونه است، تصریح کرد: گاه فرد با قلب امام زمان خود را یاری می کند یعنی محبت امام(ع) را در دل دارد ولی ابراز واقدامی نمی کند که این پایین ترین درجه یاری کردن است ودرجه دوم آنست که فرد هم محبت امام (ع) را در دل داشته باشد وهم آن را ابراز کند.

وی افزود: بالاترین درجه یاری کردن آن است که فرد علاوه بر محبت قلبی وابراز زبانی با عمل به یاری امام زمان خویش بشتابد وبه واجبات الهی عمل واز منکرات بپرهیزد.

سخنران حرم مطهر با بیان اینکه یکی از مقدمات وراه های یاری کردن امام زمان(ع) خودشناسی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان ابعاد وجودی وشخصیتی خود را به عنوان اشرف مخلوقات وخلیفه خداوند در زمین بشناسد ظرفیت دریافت حقایق ومعارف الهی را در خود ایجاد و خود را به بهای اندک نمی فروشد.

وی دومین راه یاری کردن امام(عج) را شناخت عقل دانست وگفت: خداوند برای هدایت انسان دو حجت ظاهری ( انبیا وامامان معصوم(ع) و باطنی(عقل) قرار داده است تا در قیامت خود را بر اساس آنها تنظیم وبه خداوند عرضه دارد.

خطیب زمزم معرفت با بیان اینکه ثمره عقلانیت عبادت خدای رحمان وورود به بهشت است، گفت: اگر انسان عقل خود را به عنوان حجت خداوند شناخت با حسابرسی وبرنامه ریزی در زندگی هم مسیر سعادت خود را هموار می کند وهم امام زمان خود را یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اخوی ادامه داد: شناخت دین خداوند وعمل به دستورات واحکام الهی به طور محض از راه های دیگری است که انسان می تواند به واسطه آن امام زمان خویش را یاری کند .

وی درک فلسفه بعثت پیامبران و ولایت امامان معصوم(ع) وهدف خداوند از فرستادن آنها، شناخت گسترده فعالیت امام و رابطه آن با هدایت بشر و انجام عمل صالح با بکارگیری اعضا وجوارح را از دیگرراه های یاری کردن امام زمان(عج) ذکر کرد.