به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز که در سالن محراب حرم مطهر توجه به نماز جماعت را مهم عنوان کرد و گفت: البته در این مسئله، نباید توجه به نماز جماعت در کشورهای شیعی با کشورهای اهل سنت مقایسه شود.
وی با بیان این که فقه شیعه با فقه اهل سنت تفاوت دارد، تصریح کرد: نگاهی که فقه ما نسبت به شرایط امام جماعت از جمله قصد قربت و عدالت متفاوت با آنهاست، از این رو نباید مقایسه ای در این عرصه صورت گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به برگزار نشدن نماز جماعت صبح در تمامی مساجد استان گفت: در این عرصه باید به صورت میدانی با مردم صحبت کرد و نتیجه آن را بررسی و تحقیق نمود؛ تا بتوان شرایط را به گونه ای فراهم کرد که نماز جماعت صبح نیز در مساجد رونق یابد.
آیت الله سعیدی افزود: در مساجد باید مراقب بود که در کنار نماز جماعت، مسائل حاشیه ای زیاد نشود. اینکه شخصی زمانی را برای نماز قرار دهد ولی با حضور در مساجد، سخنرانی و… زمان زیادی از افراد گرفته شود و این شخص نسبت به حضور در مسجد رغبت کمتری داشته باشد.