به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، محمد علی خامه یار در ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد اقامه نماز استان قم به آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس گفت: برگزاری نماز با شکوه ظهر عاشورا و پخش اذان در هیئت های مذهبی از جمله برنامه هایی بود که انجام شد.
وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در ۸۰۰ مسجد استان قم گفت: علاوه بر این، مدارس آموزش و پرورش، ادارات استان و…، نیز نماز جاعت برپا می گردد. البته بر اساس تفاهم ستاد اقامه نماز کشور با آموزش و پرورش، مدارسی که در نزدیکی مساجد می باشد، دانش آموزان برای شرکت در نماز جماعت به این مساجد مراجعه می کنند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به عدم برپایی نماز جماعت در ۶۰ درصد مساجد روستاهای استان گفت: برای رونق بخشیدن به برپایی نماز جماعت در این مساجد، هماهنگی هایی با گروه های تبلیغی طلاب شده و آنها نیز اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: در مناطقی مانند پردیسان که شاهد تراکم بالایی از جمعیت هستیم، تنها ۸ مسجد فعال است. این در حالی است که ۱۱ هزار طلبه دراین منطقه ساکن هستند.
خامه یار با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی ویژه ائمه جماعات استان، ادامه داد: اقدام دیگر این ستاد، برگزاری دوره های آموزشی با حضور ۲۰۰۰ نفر از دبیران مدارس متوسطه برای توسعه فرهنگ نماز در مدارس آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، ساخت سکوهای نماز در راه های استان است. لازم است قم با توجه به شرایط خاصی که دارد، در عرصه نماز برای سایر استان ها و شهرها الگو باشد.

خاطرنشان می شود در این دیدار، صادقی، استاندار قم نیز حضور داشت