به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم یزدان پناه در سلسله برنامه های بایسته های همسرداری در اسلام که هر چهار شنبه ساعت ۱۰صبح در رواق حضرت خدیجه (س) حرم مطهربرگزار می شود، تصریح کرد: زن زمانی به خداوند نزدیک می شود ودر زندگی احساس خوشبختی می کند که وظایف ومسؤلیت های خود را به عنوان مربی ومدیر خانه، خالصانه وفقط برای رضایت خداوند انجام دهد.
وی با بیان اینکه شرط قبولی اعمال ،اخلاص در انجام آن است، خاطرنشان کرد: زن مومن وقتی قلب خود را جایگاه خداوند قرار می دهد همه چیز دنیا را برای معبود خویش می خواهد لذا محبت او به همسر وفرزندان وانجام وظایفیش فقط برای خداوند وکسب رضایت اوست.
وی با بیان اینکه شیطان از گمراه کردن کسانی که مخلصانه عمل می کنند ناتوان است، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: اخلاص نهایت دین وعبادت نزدیکان خداوند است وخوشا به حال کسی که عبادت ودعاهایش برای خدا خالص باشد.
سخنران حرم مطهر با بیان اینکه ریا ومنت، عمل را نجس می کند ، اظهار کرد: اگر زن در خانواده بدون منت و ریا مسؤلیت های خود را در قبال همسر وفرزندانش انجام دهد نه تنها در زندگی دنیوی به آسایش وآرامش می رسد بلکه در آخرت نیز خداوند به او حیات طیبه عنایت می کند.
وی با بیان اینکه خالص کردن عمل از خود عمل مشکل تر است ، ابراز کرد: خداوند به حضرت موسی(ع) می فرماید اگر کاری برای من انجام شود اندکش هم بزرگ است ولی اگر کاری برای غیر من باشد زیادش اندک است.
وی افزود: وقتی زن به خداوند واصول دین معتقد باشد ودر انجام کارهایش اخلاص داشته باشد در زندگی انگیزه پیدا می کند ووظایف خود را به عنوان همسر ومادر به نحو احسن انجام خواهد داد.
خانم یزدان پناه با اشاره به روایت از پیامبر(ص) گفت: روز قیامت عده ای را وارد بهشت می کنند وملائکه از آنها سؤال می کنند آیا سختی ها وگرفتاری های قیامت را دیده اید وچگونه از صراط عبور کرده اید؟ آنها می گویند ما امت رسول خدا (ص) هستم وبدون هیچ سختی وارد بهشت شده ایم.
وی ادامه داد: آنگاه ملائکه از آنها، دلیل ورود به بهشت را می پرسند وآنها می گویند ما دو خصلت داشتیم اول در تنهایی وخلوت خود از خداوند شرم داشته وگناه نمی کردیم ودوم به آنچه خداوند به ما داده بود راضی بودیم وگلایه وشکوه نمی کردیم.
خطیب حرم مطهر با بیان اینکه گاهی به دلیل حسادت وچشم وهم چشمی، کانون خانواده ها از هم می پاشد، تصریح کرد: حسادت برای زن تا حدودی لازم است تا بتواند خانواده خود را حفظ کند اما اینکه فرد چشم دیدن پیشرفت دیگران را نداشته باشد یا به خاطر چشم وهم چشمی و انتظارات نامعقول زندگی را بر خود ودیگران تلخ کند از نظر اسلام مزموم است وپذیرفته نیست.