به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، جاماندگان از قافله کربلا که به دلایلی نتوانستند در اربعین حسینی به پابوس امام مظلوم خود ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در سرزمین نینوا بروند، امروز با حضور در حرم عمه سادات، در این صحن وسرا دل را رهسپار کربلا کردند ودر این مصیب بزرگ شیعه اشک ماتم ریختند.
زائران و مجاو.ران کریمه اهل بیت(ع) با شرکت در این عزاداری در غم مظلومیت اهل بیت عصمت وطهارت (ع) اشک ماتم ریخته و  با کاروان اسرای کربلا همنوا شدند و بر برر بزرگترین مصیبت عالم بر سر و سینه می زدند.
بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام، فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا سلام الله علیهما است.
امروز چهل روز است که از سالگرد تلخ ترین و غمناک ترین واقعه تاریخ می گذرد واقعه ای که زمین و زمان و حتی پیامبران الهی پیش از واقعه کربلا بر مصیبت خامس آل عبا گریستند، اما هنوز داغ این مصیبت برای شیعه دل سوخته کشتی نجات امام حسین تازه است وتا دنیا دنیا است این غم کهنه نخواهد شد زیرا یزیدیان و شمرهای روزگار همچنان منتظر تاختن بر حسینیان و رهروان حسین هستند.
مرد و زن، پیر و جوان همه آمده بودند تا در مراسم اربعین سالار شهیدان شرکت و به بانوی کرامت تسلیت بگویند.
زیارت اربعین حسینی در شبستان امام خمینی با صفای خاصی برگزار شده و سخنرانان و مداحان اهل بیت خود با بازگو کردن گوشه ای از حوادث تلخ عاشورا، مراسم عزاداری را در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار کردند.