به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه یکی از بهترین خیرهای عالم محبت به اهل بیت(ع) است، گفت: در این دنیا انسان هر عملی که انجام دهد یک پاسخی دارد و محبت به اهل بیت(ع) هم که بهترین خیر عالم است دارای برکات زیادی در زندگی انسان است.
وی افزود: ما شیعیان معتقد هستیم اولین سؤالی که در شب اول قبر از ما می‌شود محبت به اهل بیت(ع) است زیرا بعد از مقام نبوت هدایتگری جامعه بر عهده امام بوده و امام حلقه اتصال انسان به خداوند است همانطور که حضرت رسول(ص) در حدیث ثقلین بارها این نکته را به مردم متذکر شده اند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «اولین اثر دوستی با اهل بیت(ع) محشور شدن و حشر با آن‌هاست؛ زیرا طبق سخن حضرت رسول(ص) انسان هر چیزی را که دوست داشته باشد با آن محشور می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که هرکس ما اهل بیت را دوست داشته باشد با ما محشور می‌شود. در شب اول قبر که انسان هیچ فریاد رسی ندارد حضرت علی(ع) به ملاقات شیعیان و محبان خود می آیند.
وی با بیان اینکه آیه ۶۸سوره نسا می‌فرماید که هرکس پیامبر و خاندانش را دوست داشته باشد با انبیا و صلحا و با پیامبر (ص) محشور می شود، گفت: دوست داشتن اهل بیت (ع) به این معنا است که ما اولین محبت و عشقی را که در دل خود جای می‌دهیم باید محبت به اهل بیت (ع) باشد.
استاد حوزه علمیه قم لازمه محبت به اهل بیت را معرفت و شناخت جایگاه آنها عنوان کرد و افزود: اینکه قرآن می فرماید دعوت خدا و رسولش را اجابت کنید به این علت است که طبق فرموده خود قرآن با این دعوت انسان حیات جاودان پیدا می کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه دعوت خدا از ما این است که خدا و رسول و اولی الامر را اطاعت کنیم، اظهار کرد: این دعوت در کنار دعوت به نماز و سایر اعمال عبادی از مهم‌ترین دعوت های قرآنی مسلمانان است.
سخنران حرم مطهر افزود: اصحاب صفه به این دلیل که از نظر مالی چیزی نداشتند تحت فشار بودند و به همین دلیل خداوند دستور پیمان برادری میان انصار و مهاجر را داد و به این ترتیب سعد بن ربیع و عبدالرحمان بن عوف از اصحاب صفه با هم برادر شدند وسعد که از انصار بود برادر عبدالرحمان شد و عبدالرحمان را که چیزی نداشت به خانه برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: سعد به عبدالرحمان گفت من چند خانه و میزان زیادی زمین دارم و چون برادری به اسم نیست من اموال خود را با تو تقسیم می‌کنم و چون دو همسر دارم یکی را طلاق می‌دهم تا بعد از اتمام عده تو با او ازدواج کنی که عبدالرحمان بن عوف گفت تا همین جا محبت تو در حق من بس است و پس از آن عبدالرحمان بن عوف از پیمغبر جدا شد و به حضرت علی (ع) در شورای شش نفره خیانت کرد اما سعد بن ربیع چون عشق به پیامبر داشت در جنگ احد زخمی شد و توان پاسخ نداشت و چون نام پیامبر(ص) را شنید برخاست و به او گفتند پیامبر(ص) به تو سلام رسانده که با انبوه زخم ها از جای بلند شد و گفت ای سعد محال است تو زنده باشی و خاری در پای پیامبر برود که از حال رفت و به شهادت رسید.
وی افزود: امام صادق(ع) در مورد برکات محبت به اهل بیت(ع) می فرمایند« خانه‌های شعیان برای عرشیان مانند ستارگان آسمان برای زمینیان است».
استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: مرگ شعیان و محبان اهل بیت(ع) برای آن‌ها مانند شهادت است و چشم روشنی محبان اهل بیت(ع) هنگام مرگ این است که زمانی که هیچ‌کس نمی‌تواند برای او نفع داشته باشد حضرت علی(ع) در هنگام مرگ و در شب اول قبر به بالین او آمده و از او دلجویی می کند.
حجت‌الاسلام شعبانی حضور در مجالس اهل بیت(ع)، ذکر یاد و نام آن‌ها، الگو برداری از آن‌ها را از مهم‌ترین کارهای عنوان کرد که محبت اهل بیت (ع) را در دل ما زنده می کند.
وی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند« الگوی ما اهل بیت(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) هستند و ما در زندگی خود همواره از ایشان تبعیت کرده‌ایم و در این میان ما هم به عنوان شیعه و محب وظیفه داریم که به دلیل مقام هدایتگری امام از ائمه بزرگوار الگو برداری کنیم.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ائمه(ع) به وظیفه خود برای هدایت مردم عمل کردند و خود را در معرض معرفی به مردم قرار دادند و برای مردم تبیین کردند که هدایت بعد از حضرت رسول به وسیله آن‌ها ممکن می‌شود همانطور که حضرت امیر(ع) خود را در معرض شناخت مردم قرار دادند و حضرت زهرا(س) هم این موضوع را به مردم یادآوری کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین  شعبانی یادآور شد: حضرت رسول(ص) حتی در آخرین لحظات عمر خود جایگاه مقام امامت را در هدایتگری برای مردم تشریح کردند و در پاسخ به کسانی که می‌گفتند کتاب خدا برای ما کافی است فرمودند که کتاب خدا تببین گر و مبین می‌خواهد و مبین قرآن هم حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان هستند.