به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی حرم مطهر خاطرنشان کرد: بر خلاف نظر دشمنان که دین اسلام را دین خشونت وبی عدالتی معرفی می کنند، پیامبر(ص) مهربان ترین، دلسوزترین ومایه خیر وبرکت بشریت بوده چنانچه قرآن کریم ایشان را به « رحمه العالمین » توصیف می کند.

وی با بیان اینکه رحمت ومهربانی پیامبر(ص) تنها به خاندان ویاران ایشان ومومنان محدود نمی شد، تصریح کرد: گستره رحمت پیامبر(ص) تمام عالم هستی را فرا گرفته بود وتمام ملائکه،انبیا وامامان (ع) از اولین تا آخرین از سفره رحمت حضرت محمد(ص) بهره مند می شدند.

خطیب حرم مطهر با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: در روزقیامت دوستان وشیعیان برای شفاعت به ما چنگ می زنند و امامان معصوم(ع) به پیامبر(ص) متوسل می شوند وپیامبر(ص) نیز از خداوند شفاعت می طلبد.

وی با اشاره اینکه بعضی از انبیای الهی وقتی در راه تبلیغ دین مورداذیت قرار می گرفتند و مردم هدایت نمی شدند آنها را نفرین می کردند، اظهارکرد: هیچ پیامبری(ص) به اندازه حضرت محمد(ص) در راه تبلیغ دین اسلام مورد اذیت واهانت قرار نگرفت ولی هیچ گاه قوم خود را نفرین نمی کرد بلکه می فرمود: خداوند مرا برای نفرین کردن خلق نکرده بلکه من باید موجب هدایت، رحمت وبرکت آنها باشم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بیان داشت: در طول ۱۰سالی که پیامبر(ص) در مکه حضورداشتد مشرکان ۸۰ جنگ علیه پیامبر(ص) راه انداختند ودر جنگ احد حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) را به شهادت رسانده و به دستور ابوسفیان بدنش را تکه تکه و جگرش را بیرون آوردند .

وی ادامه داد: امروز نیز داعش وتکفیریها که نوادگان همان ابوسفیان ها هستند با کشتار مردم وجسارت به انسانها همان تفکر عصر جاهلیت را دنبال می کنند.