به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میر باقری، در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت امام رضا(ع)در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه بریدن از دنیا اولین مقدمه و لازمه ورود به وادی مَحبت الله است، گفت: انسان برای اینکه بتواند در وادی مَحبت الله وارد شود و به مَحبت الهی دست پیدا کنند باید در برابر امر خداوند تسلیم شود.
وی افزود: امام رضا(ع) در این زمینه روایتی دارند که می فرمایند اولین قدم دست یابی به مَحبت اهل بیت(ع) است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم به شیرینی ایمان و مَحبت اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: لذت دنیا برای اهل دنیا است این در حالی است که لذت اهل ایمان برای آن کسانی است که مَحبت دنیا را رها و بر مَحبت اهل بیت(ع) تمسک جسته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری تصریح کرد: خداوند متعال زمانی که بنده خود را در مقابل ولی خود تسلیم یافت و شیاطین از قلب او به این وسیله رفته باشند زمینه‌های ایمان را در بنده به وجود می آورد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علایم گذر از وادی تسلیم در مقابل ولی و رسیدن به وادی تطهیر از سوی حق تعالی دو مرحله اساسی و حیاتی در دست یابی به مَحبت اهل بیت است، اظهار کرد: وقتی انسان از بازی‌های بچگانه دنیا عبور کرد و خلوص در او نهادینه شد به وادی ولایت اهل بیت وارد می‌شود.
وی ادامه داد: ارزاقی در عالم وجود دارد که این دنیا تحمل یا به عبارتی ظرف لازم را برا ی درک کردن ندارد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه دست یابی به حقیقت مَحبت اهل بیت مقدمه دست یابی به ده عنصر خاص است، اظهار کرد: نزدیک شدن به این پیامبر روش حل این معما است؛ بنابراین تنها راه رسیدن به ساحت این پیامبر اکرم(ص) فقط امام معصوم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با تأکید به اینکه این دنیا محل رشد و دست یابی مقدماتی به مَحبت اهل بیت است، گفت:یکی از راههای رسیدن به اصل تسلیم دعا است چنانچه که خود حضرت علی(ع) می‌فرمایند که «گنجهایی عالم کلیدهایی دارند که یکی از آن کلید‌ها دعا است».
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به اینکه دوست داشتن در مکتب تشیع یک وظیفه است، اظهار کرد: مَحبت به اهل بیت یک وظیفه عاشقانه است؛بنابراین در مکتب عشق چه تکلیفی واجبتر از عشق ورزی تصور می شود.
استاد حوزه علمیه قم مَحبت به اهل بیت(ع) را متفاوت زیستن و دست یابی به سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و یادآورشد: اگر کسی در این دنیا به مَحبت اهل بیت(ع) رسید تازه متوجه آن خواهد شد که بخشی از مَحبت اهل بیت(ع) در این دنیا قابل دست یابی است.