به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین  حبیب الله فرحزاد در سخنرانی بعد از نماز ظهر وعصر در شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه خداوند امامان معصوم(ع) را برای نجات انسان از گمراهی فرستاد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: اگر به خاطر نجات مومنان نبود خداوند امامان معصوم(ع) را خلق نمی کرد واگر به خاطر اهل بیت(ع) نبود زمین وآسمان به وجود نمی آمدند.
وی با ابراز اینکه اهل بیت(ع) برای هدایت ونجات انسان ها سختی های زیادی را تحمل کرده اند، خاطرنشان کرد: انسان گاهی حاضر نیست از مال و آبروی خود برای نجات خود یا دیگری بگذرد اما اهل بیت(ع) برای سعادت بشریت از تمام هستی خود گذشتند وبا ازبین بردن ظلم وستم مسیر را ه برای پیمودن راه حق ورسیدن انسان به مقام خلیفه الله هموارکردند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: انسان باید با مطالعه سیره وآموزه های اهل بیت(ع) و همچنین تامل در زیارت نامه نسبت به امامان معصوم(ع) معرفت وشناخت واقعی کسب کند.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام (ع) امین خدا برروی زمین است یعنی با وجود اینکه همه امور عالم در دست اوست ولی برای منافع خود از آن استفاده نکرده بلکه در راه خدا و هدایت بشر بهره از آن می گیرد و نسبت به همه انسان ها همچون پدری مهربان ودلسوز است که تمام تلاش وهمت خود را برای هدایت او به کارمی گیرد.
وی ادامه داد: یکی از یاران امام رضا(ع) نقل می کند: زمانی که امام(ع) از مدینه به خراسان آمدند در ورودی شهر طوس جنازه ای را تشییع می کردند وامام(ع) با دیدن این صحنه مرکب را رها کرد وفرمود هر کس مؤمنی را تشیع کند خداوند گناهان او را می آمرزد وآنگاه بر قبر آن مرد ایستاد وفرمود: بشارت می دهم تورا که هیچ خوفی نداشته باشی که اهل بهشت هستی.
خطیب حرم مطهر اظهار کرد: نقل شده آنگاه حضرت فرمود: به خدا قسم هر روز اعمال دوستان وشیعیان ما بر ما عرضه می شود واگر انسان این نظارت را باور داشته باشد گناه نخواهد کرد.