به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بیگدلی در سخنرانی قبل از ظهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهربا بیان اینکه صدقه دادن از مرگ ناگهانی جلو گیری می کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه به دلیل بروز حوادث و سخت شدن زندگی مرگ های ناگهانی ناشی از تصادف، سکته های قلبی و غیره بسیار بیشتر از قبل شده است که طبق روایات معصومین(ع) فرد با صدقه دادن در اول هر ماه می تواند خود را بیمه کرده و از بروز مرگ ناگهانی جلوگیری کند.
وی افزود: اینکه اگر کسی بعد از مدتی بیماری از دنیا برود ما مرگ او را “بد” تعبیر می کنیم درست نیست زیرا طبق روایات زمانی که تب بیماری ، وجود مومن را فرا گیرد گناهان او آمرزیده خواهد شد و این مدت بیماری در واقع انسان را آماده رو برو شدن با پروردگار خویش می کند.
خطیب حرم مطهر ادامه داد: اگر مرگ ناگهانی و بیمار نشدن برای مومن خوشایند بود حتما خداوند پیامبر(ص) را به مرگ ناگهانی از دنیا می برد ولی پیامبر(ص) ۱۴ روز قبل از رحلت در بستر بیماری بودند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی یکی از راه های افزایش رزق و روزی را صدقه دادن عنوان کرد وگفت: انسان بادادن صدقه وزکات با خداوند معامله می کند و قبل از اینکه صدقه را در دست نیازمند بگذارد آن را به خداوند می دهد و خدا نیز به مال و زندگی او برکت می بخشد.
وی با اشاره به آداب و اعمال اول هر ماه قمری خاطرنشان کرد: خواندن دورکعت نماز که در رکعت اول بعد از حمد ۳۰ مرتبه خواندن سوره توحید ودر رکعت دوم بعد از حمد ۳۰ مرتبه خواندن سوره قدر، صدقه دادن هرچند کم باشد، خواندن دعای اول هر ماه که در مفاتیح محدث قمی آمده، و بسیار ذکر “بسم الله الرحمن الرحیم والحمد الله الرب العالمین” را تکرار کردن از اعمال اول هر ماه است که باعث بیمه شدن انسان می شود.