به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،، حجت الاسلام و المسلمین دانشی با اعلام این خبر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجربیات خوبی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری دارد و ابزار های لازم برای اجرای آن را در اختیار دارد.
وی افزود: برگزاری این جشنواره اقدام مناسبی است که می تواند با محوریت قم و بهره گیری از تجربیات جشنواره های ملی و فراملی پیشین یک حرکت پیشرو باشد .
حجت الاسلام و المسلمین دانشی برگزاری جلسه با معاون فرهنگی آستان را مقدمه جلسات کارشناسی عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که کارشناسان آستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت های بعدی را پیگیری کنند.
گفتنی است اولین جلسه دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگ هنر و معارف فاطمی با حضور معاون فرهنگی آستان و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و معاونان وی در ساختمان کریمه برگزار شد و گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته برای این جشنواره بیان شد.
نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در دو بخش عمومی و تخصصی به موضوعاتی در زمینه حضرت زهرا و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما مانند زیارت با معرفت، شخصیت شناسی، نماز با تکیه بر فرهنگ فاطمی، زندگی سالم در خانواده دیندار ، امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر فرهنگ فاطمی، خانواده مطهر، سروش فاطمی، انتخاب کتاب سال فاطمی و … در قالب های متنوع است که مهلت ارسال آثار در بخش عمومی تا ۳۰ آذر و در بخش تخصصی تا ۲۰ بهمن ۹۴ است.
دبیرخانه این جشنواره در طبقه فوقانی ضلع جنوبی صحن صاحب الزمان ورودی از در ۱۴ حرم مطهر است که علاقه مندان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری از طریق شماره تماس ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۸۶ و یا مراجعه به تارنمای www.fatemifestival.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت نند.