به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خانم خسروی درمحفل بانوان رواق حضرت خدیجه خاتون(س) گفت: زهد یعنی دین را به دنیا نفروختن و امام حسن(ع) در مورد زهد می فرماید که زاهدترین مردم کسانی هستند که حرام را ترک کنند، زیرا انجام فعل حرام براثر وابستگی به دنیاست.
وی درمورد یکی ازفضایل بارزامام حسن عسکری(ع) که اخلاق ایشان بود، گفت: حضرت الگوی کاملی ازاجدادشان، درنشان دادن اخلاق نیکو بود وعبادت واخلاق خوش او، هرکس را مجذوب می کرد، که در این مورد صالح بن سعیر که زندانبان حضرت بود، نقل می کند که روزی خلیفه وقت به من گفت که بر فرزند رسول خدا سخت بگیر و دو نفراز بدترین افرادم را زندانبان ایشان قراردادم، ولی مدت کوتاهی بعد، هر دوی آنها اهل عبادت شدند.
وی با توجه به این که وظیفه امام حسن عسکری(ع)زمینه سازی برای غیبت درمهدویت و پذیرش آن برای مردم است و اینکه مردم با ایشان ملاقات حضوری نداشتند تا به غیبت امام عادت کنند، گفت: دو دلیل برای به اسارت بودن حضرت بود که اولین دلیل آن، حفظ جان امام عصر(ع)است چراکه خلفای عباسی بنابراحادیث متعددی ازپیامبر(ص)، می دانستند که مهدی موعود که خداوند وعده داده، به واسطه اوعالم پرازعدل و داد می شود و جان امام عسکری در خطر بود.
وی دومین دلیل زندانی کردن امام حسن عسکری(ع) را آزارواذیت امام از سمت بنی عباس بر شیعیانی که امام را می شناختند و به ملاقات او می آمدند، ذکر کرد و گفت: به دلیل کثرت شیعیان وگسترش تشیع بود که فشارها برامام افزوده می شد.
خطیب محفل بانوان افزود: تشکیل سازمان وکلا، یکی ازکارهای مهم آن حضرت بود و هدف ازاین کار، برقراری ارتباط بین مردم و خود ایشان به وسیله ی نائبانشان، تا در این زمینه عادت کنند و اعتقاد آنها نسبت به امام عصر(ع)ضعیف نشود و هرشهری برای خود وکیل خاصی از طرف امام حسن عسکری(ع) داشت که واسطه آنها ونائب خاص امام بود و سؤالات واحکام را از آنها می پرسیدند.
خانم خسروی بیان کرد که امام حسن عسکری(ع)با این که در زندان به سرمی بردند، اما روزبه روز اعتقاد مردم به امام زمان(ع) بیشترمی شد و ایشان مردم را با مهدویت آشنا می کردند و نشانه هایی از امام بعد از خود را به آنها می رساند.
وی خاطرنشان کرد که ابوالادیان نقل می کند: مأموربردن نامه های امام به شهرهای دیگربودم که به من فرمودند۱۵روزدیگربه سامرار برمی گردی وازخانه ی من صدای ناله وشیون می شنوی وبرای تو دو نشانه هست که امام برحقت رابشناس، کسی که ازتو جواب نامه ها را بخواهد و کسی که برپیکرمن نماز بخواند، امام برحق بعد از من است .
وقتی ازسفربازگشتم وارد خانه حضرت که صدای ناله وشیون ازآن می آمد شدم وطفل ۵ساله ای ازمن جواب نامه هارادرخواست کردوبعد ازآن بر پیکر پدرش، امام حسن عسکری(ع) نمازخواند.