حجت‌الاسلام جوادی با بیان اینکه تفقه مؤمن در دل شب زمینه درک حقایق عالم است، نماز شب را اصلی‌ترین زمینه برای درک مفاهیم عالم معنا دانست.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام جوادی در مراسم سخنرانی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد در ادامه بیان شاخصه‌های زندگی مهدوی اظهار داشت: علامه بحرالعلوم از جمله شخصیت‌هایی است که الگوی سبک زندگی او زمینه تشرف وی به ساحت مقدس ولی‌عصر(عج) شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این‌که روایت‌های گوناگون و متقن از تشرف سید بحرالعلوم در منابع معتبر آمده است، ابراز داشت: گاهی شنید‌ن و خواندن داستان این تشرفات در حد اغنای نفس است؛ این در حالی است که در این روایات و نقل‌های تشرفات اشاره مستقیم به الگوی سبک زندگی معیار این شخصیت‌های برجسته دارد که در حقیقت زمینه درک ساحت امام عصر(عج) را برای این افراد به وجود آورده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به این‌که امام عصر(عج) نور مطلق است، عنوان داشت: در تاریخ برخی از این عارفان آمده است که گاهی اوقات دست‌یابی به زمینه معیار تشرف به ساحت ولی‌عصر(عج) ۴۰ سال مداومت و تهذیب نفس در سلوک معیار سبک زندگی اسلامی را سرلوحه اعمال خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام جوادی با هدف زندگی کردن را اساس الگوی سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که برای پیوستن به نور باید با تلاش فراوان و مجاهدت‌های فراوان را باید متحمل شد؛ چنانکه در برخی از روایات آمده است که هر آن قدر که برای دنیا هزینه می‌کنیم باید برای زمینه‌های معنوی زندگی مجاهدت کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این‌که انجام واجبات و ترک محرمات اساس سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: منیت‌ و کینه‌ در قلب راه یابد، شیرینی الگوی معیار سبک زندگی مهدوی درک نمی شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در پایان با اشاره به این‌که تفقه مؤمن در دل شب زمینه درک حقائق عالم است، ابراز داشت: امروزه متأسفانه مساجد نمازهای صبح بسیار کم‌جمعیتی به خود می‌بیند درحالی‌که نماز شب اصلی‌ترین زمینه برای درک مفاهیم عالم معنا است.